استان کردستان در چند سال گذشته شاهد توسعه امکانات و خدمات پزشکی و درمانی بود به گونه ای که اکنون به یکی از قطب های گردشگری پزشکی در غرب کشور بدل شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، گردشگری پزشکی به مسافرت برای درمان بيماری های جسمی يا انجام نوعی از عمل های جراحی تحت نظارت پزشکان در بيمارستان ها و مراکز درمانی گفته می‌شود.

قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان درمورد ظرفیت های توریسم پزشکی در این استان گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در کردستان، حدود 60 تا 70 درصد است که می توان ازمابقی ظرفیت برای پذیرش ودرمان بیماران خارجی استفاده کرد.

استان کردستان به دلیل دارا بودن مرز مشترک و فاصله کم و مشابهت های فرهنگی وزبانی با شمال عراق استعداد و پتانسیل بالایی برای جذب توریسم پزشکی دارد.

قدیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه درسال گذشته بیش از250 نفرازبیماران کشورهای همسایه به ویژه عراق دراستان کردستان معالجه ودرمان شده اند گفت: باتوجه به امکانات مناسب بیمارستانی وارتقای تخصص های پزشکی درکردستان آمار توریسم درمانی در سال گذشته و نسبت به سال قبل از آن 25 درصدافزایش یافته است.

کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی وپایین بودن هزینه ها باعث شده است که گردشگران پزشکی استان کردستان را برای معالجه انتخاب کنند.

گردشگران پزشکی برای انجام آنژیوگرافی، رادیوتراپی، خدمات چشم پزشکی، ارتوپدی و جراحی های ترمیمی به مراکزدرمانی استان کردستان مراجعه می‌کنند.

وطن دوست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از20 درصد ازخدمات پزشکی درمانی بیمارستان‌های کردستان باعنوان توریسم پزشکی به بیماران کشور عراق واستان‌های همجوار ارائه می‌شود.

سی بیمارستان، درمانگاه و پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در استان کردستان اکنون به مراجعه کنندگان خدمات پزشکی ارایه می‌کنند.

عبدالحمید حمیدی رییس جامعه هتلداران استان کردستان با اشاره به اینکه ما امکانات اسکان و پذیرایی را در اختیار گردشگران پزشکی فراهم کرده ایم گفت: می توان با ایجاد هتل آپارتمان در کردستان به اتباع خارجی عراقی که برای درمان وارد استان می شوند خدمات ارایه داد و با این کار، کمک شایانی به گردشگری سلامت کرد.

استان کردستان در چهار شهرستان مریوان، سروآباد، سقز و بانه 227 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: توریسم ، رونق ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.