عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت: اینجانب ارث به‌جا مانده از والدین خود را با تصمیم برادرم و خواهرانم تبدیل به حسینیه و مجموعه‌ای برای کسب درآمد برای حوزه‌های علمیه خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، موسی‌الرضا ثروتی، نماینده خراسان شمالی و عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان این مطلب که وقف صدقه جاریه‌ای محسوب می‌شود، گفت: با انجام عمل وقف نیت خیر واقفان استمرار می‌یابد.

وی ادامه داد: خصلت خداشناسی انسان‌ها،  آنها را برای استمرار اعمال خیرشان سوق می‌دهد و در این میان وقف بهترین اقدام به شمار می‌آید که پس از مرگ، پرونده اعمال خیر انسان همچنان باز می‌ماند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تأکید بر اینکه وقف در ابعاد اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، منشأ ثمرات بزرگی بوده است، افزود: در عرصه بهداشت و درمان از جمله تأسیس درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در مناطق دورافتاده و محروم، امری ضروری است و امیدواریم واقفان در کنار وقف مساجد و مدارس به این امر هم توجه کنند.

ثروتی کمک به زوج های جوان را از دیگر اقدامات مورد توجه از سوی واقفان برشمرد و گفت: پل‌سازی، راه‌سازی و جاده‌سازی از دیگر مسائل عمرانی و مورد نیاز کشور است که امیدواریم واقفان بیش از گذشته به این امر توجه کنند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به اینکه وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی هر مسلمانی است که در ابعاد مختلف به امر وقف توجه داشته باشد، افزود: وقف‌های نوین باید متناسب با علوم روز، امکانات و شرایط جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر در ایام گذشته وقف باغها و مساجد اهمیت داشت امروزه با توجه به گسترش علوم نوین عرصه‌های وقف نیز گسترش پیدا کرده است و واقفان متناسب با شرایط می‌توانند وقف کنند.

ثروتی با تأکید بر اینکه وقف پلی بین دنیا و آخرت است، تصریح کرد: باید تا حد امکان هر مسلمانی تلاش کند از دنیای فانی ابزار و امکانی برای آخرت ذخیره کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وقف باید در همه عرصه‌ها به‌ویژ‌ه علوم نوین مورد توجه قرار گیرد، گفت: بخشی از وقف‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های نانوتکنولوژی و علوم پزشکی انجام شود.

 عضو فراکسیون احیای وقف با اشاره به اینکه بنده علاقه‌مند به وقف در عرصه علمی و فرهنگی هستم، افزود: منزلی از والدینم برای بنده و خواهر و برادرانم به ارث رسیده است که تصمیم داریم آن را تبدیل به حسینیه‌ای برای انجام مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و مراسم سخنرانی در ایام مختلف سال به‌ویژه دهه محرم تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم قصد داریم این مکان را به صورت یک مجموعه چندطبقه درآوریم تا درآمدهای آن صرف حوزه‌های علمیه در راستای تحصیل طلاب شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، حسینیه ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار