نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر عزاداری امام حسین (ع) ضرری به سیاست های آمریکا و انگلیس نرساند ، بی فایده است زیرا هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظلم، ظالم و فساد بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست جمع بندی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و چشم انداز آینده ضمن قدردانی از تلاش تمامی افرادی که در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح ستاد سازمان ، استان ها ، شهرستانها و بقاع متبرکه تلاش کردند ، اظهارداشت : پس از ایام ماه مبارک رمضان در نشستی خواستار برنامه ریزی برای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) شدیم که با پیگیری های صورت گرفته در ستاد سازمان و استان ها، قرارگان سیدالشهدا (ع) برای این مهم ایجاد و فعال شد.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت : آن حضرت فرموده اند ؛ برای احیا و به پا داشتن احکام دین که توسط حکومت از بین رفته است ، نابودی افراد ناسالم و جاعل حاکم ، ایجاد امنیت برای بندگان و اجرای احکام الهی قیام می کنند و باید در عزاداری ها و برنامه ها این اهداف برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خروجی اجرای نیات موقوفات مرتبط با اباعبدالله الحسین (ع)، باید توجه به دین اسلام باشد ،افزود : بزرگترین منکر زمان امام حسین (ع)، حکومت یزید و بنی امیه بود که به تعبیر امام خمینی (ره)، امپراطور آن زمان بود و امام حسین (ع) بر علیه این منکر قیام کرد و امروز این منکر ، اوباما ، کامرون ، صهیونیست ها و دولت های فاسد وابسته به آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه همراه با حکومت ظالم نمی توان نماز و قرآن اقامه کرد ، گفت: امام خمینی (ره) در محرم سال 42 ، از وعاظ ، روحانیون و خطبا خواستند در مجالس عزای امام حسین (ع) اهداف قیام آن حضرت را بیان کنند که این مهم، موجب بیداری مردم شد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری(ره) گفت ، شمر و یزید زمانه را بشناسید ، تصریح کرد: اگر عزاداری های ما برای امام حسین (ع) ، آسیب و ضرری به سیاست های آمریکا و انگلیس نرساند ، بی فایده است زیرا هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظالم و فاسد بود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای به پا داشتن عزای امام حسین (ع) هستند ، افزود : امامزادگان به عنوان ذریه امام حسین (ع) و اولاد و احفاد امامان معصوم (ع) بهترین مکان برای اقامه عزای امام حسین (ع) هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قیام و کار امام حسین (ع) بی جهت و بی هدف نبود ، تصریح کرد : اقامه عزا برای امام حسین (ع) نیز باید هدفمند باشد .

وی اضافه کرد : قیام عاشورا به لحاظ اشخاص دارای سه رکن اصلی ؛ امام حسین (ع) ، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است ، که امسال با اجرای برنامه های لبیک یا حسین (ع) در روز دوم محرم و رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب(س) در روز دوازدهم محرم ، پرچم عزای دو رکن آن را در امامزادگان برافراشتیم و برای عزای امام سجاد (ع) نیز برنامه ویژه ای در آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: امام سجاد (ع) در شام و در مجلس جشن شاهانه و ملوکانه یزید ، شجاعانه و با عظمت ، خطبه خواند و همه آنها را رسوا کرد و حضرت زینب (س) نیز در کوفه با خطبه خود، همه دسیسه ها را خنثی کرد ولی این خطبه ها در میان مردم تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد : اقامه عزا و روضه خوانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای امام حسین (ع) یک الگوست و ایشان همواره در روضه خوانی های خود ابتدا شجاعت ها ، دلاوری ها و مردانگی های امام حسین (ع) و اصحاب را بیان می کنند و سپس به مظلومیت و عزا می پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار