رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت در سمینار آموزشی سرطان های زنان، گفت: با غربالگری و تشخیص زود هنگام دو سرطان پستان و دهانه رحم در زنان می توان این دو سرطان را کنترل و درمان کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر مطهره علامه در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی سرطان های زنان  با اشاره به این که سرطان های دهانه رحم و پستان در زنان ایرانی رو به افزایش است، گفت: بار سرطان پستان در زنان ایرانی در سال 88، 75 هزار و 811 سال بوده است.

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، روند افزایش یابنده سرطان های زنان را نگران کننده بیان کرد و افزود:  پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان های زنان که قابل درمان هستند، راهکار مناسبی در جهت کنترل روند افزایش یابنده سرطان های زنان است.

وی شیوع سرطان های پستان و دهانه رحم را در گروه سنی میانسالان بخصوص در زنان 40 تا 59 سال پر اهمیت بیان کرد و گفت: دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت در بسته های خدمات خود به این موضوع توجه ویژه ای داشته است.

دکتر علامه در ادامه افزود: سمینار آموزش سرطان های زنان به منظور آموزش مدیران گروه بهداشت خانواده، مدیران گروه زنان و کارشناسان سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در طرح تحول نظام سلامت، غربالگری، تشخیص زود هنگام و سازمان یافته برای دو سرطان پستان و دهانه رحم در جهت افزایش کیفیت زندگی و ارتقای سلامت زنان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.