در سومين سال متوالي باغچه 120 متر مربعي زعفران آسايشگاه خیریه کهریزک با همت و تلاش کارکنان واحد فضای سبز به بار نشست که محصول آن در طبخ غذای مددجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،از پایگاه خبری کهریزک ؛ از عمده وظايف واحد فضاي سبز آسايشگاه کهریزک علاوه بر زيبا سازي و نظافت محيط ، توليد انواع محصولات باغي است .

انواع صيفي جات و سبزيجات ، از جمله انگور و زيتون ، بادام تلخ و انار در كنار محصولات گل و گياه ، توليداتي است كه در مجموعه فضاي سبز تولید و جهت مصرف مددجويان آسايشگاه تحويل واحد تغذيه مي گردد .

امسال نیز ، در ابتكاري جالب و در سومين سال متوالي باغچه 120 متر مربعي زعفران آسايشگاه  با همت و تلاش اين مجموعه به بار نشست .

مهندس بلادي مسئول فضاي سبز آسايشگاه خیریه کهریزک گفت : با اهدا مقادیری پیاز زعفران از سوی یکی از نیکوکاران ،  آسایشگاه تصمیم گرفت اين گياه را پرورش داده تا به این وسیله بتواند بخشی از نیاز تغذیه مددجویان را تامین نماید.

وي درباره چگونگي كاشت و رسيدگي به اين گياه حساس اظهار داشت :اين گياه تقريباً مختص به استان خراسان بوده و رسيدگي هاي خاص خود را مي طلبد ، بنابراین سعي کردیم تا با استفاده از دانش خاص نگهداري ، به پرورش اين گياه اقدام نمائيم . آبياري به موقع ، علف كشي هاي دوره اي ، چندين نوبت كود دهي و انواع رسيدگي هاي ديگر از جمله اقدامات مهم ما در پرورش و باردهي اين گياه بود .

مسئول فضاي سبز آسايشگاه خیریه کهریزک گفت خاطر نشان کرد: محصول زعفران توليد شده ، كاملاً ارگانيك بوده و هيچ ماده شيميائي و سمپاشي در آن استفاده نشده است كه پس از برداشت كامل و جداسازي ، زعفران حاصل را تحويل واحد تغذيه خواهيم داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار