"آسمیر بگویچ" (ASMIR BEGOVIC) دروازه بان ملی پوش بوسنیایی استوک سیتی گل تساوی تیمش را در برابر ساوتهمپتون به ثمر رساند تا با فاصله 13 ثانیه ای از خط دروازه خودی تا دروازه حریف بتواند بافاصله ترین گل تاریخ را در کتاب گینس ثبت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "آسمیر بگویچ" بوسنیایی که در مقابل قوچان نژاد در بازیهای جام جهانی گلی را دریافت کرد، در بازی مرداد ماه این تیم در لیگ برتر و مقابل ساوتهمپتون توانست 13 ثانیه بعد از شروع بازی از فاصله ای نزدیک به 92 متر دروازه ی آرتور بوروک گلر تیم ساوتهمپتون را باز کند.این گل حالا به طور رسمی به عنوان دورترین یا با فاصله‌ترین گل فوتبالی دارای رکورد شده است.


زندگینامه حرفه‌ای
"آسمیر بگویچ " که در تاریخ 20 ژوئن 1987 در یوگسلاوی سابق به دنیا آمد، فعالیت حرفه‌ای خود را در سن 18 سالگی از پورثموث در سال 2005 آغاز کرد و تا سال 2010 در این تیم انگلیسی حضور داشت. آسمیر بگویچ 23 ساله از سال 2010 راهی استوک سیتی شد و تاکنون با عملکرد مناسبش در 135 بازی یک گل نیز به ثمر رسانده است.



نکته جالب اینکه طی سال 2004 تا 2007 بگویچ جوان عضو تیم ملی کانادا بوده و در تیم ملی بوسنی وهرزگوین 37 بازی رسمی انجام داده است.


بگویچ در سال 2012 بالاتر از سناد لولیچ و میرالم پیانیچ برترین فوتبالیست سال بوسنی نامیده شد. آسمیر بگویچ در جام اتحادیه انگلیس توانسته عنوان برترین دروازه بان را به دست آورد و یکی از برترین سنگربانان لیگ برتر انگلیس است.



انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار