یک نماینده مجلس گفت: اصلاح قانون کار دو وجه دارد که یک وجه آن، امتیازاتی است که شاغلین نسبت به کارگران دارند و وجه دوم آن تسهیل فضای کسب و کار است.

محمد مهدی رهبری عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص اصلاح قانون کار و موافقت اکثریت صاحبنظران در این خصوص گفت: من با اصلاح این قانون کاملا موافق هستم زیرا مدت زمان زیادی از طرح این موضوع می‌گذرد.

وی افزود: اصلاح این طرح دو وجه دارد که یک وجه آن، امتیازاتی است که شاغلین نسبت به کارگران دارند که از اهمیت بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نباید در جهت حذف آن حرکت کنیم.

رهبری وجه دوم اصلاح این قانون را تسهیل فضای کسب و کار دانست و گفت: این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که که یک طرف تمایل داشته باشد تا در اصل موضوع مشکل ایجاد کند و در اصل ایجاد شغل و کسب و کار مشکلی به وجود آید.

وی اذعان داشت: من با اصل موضوع موافقم اما در اصلاح آن باید نکاتی رعایت شود، از نظر من هم حقوق کارگران باید رعایت شود و هم فضای کسب و کار به گونه‌ای نباشد که از ایجاد کسب و کار جلوگیری شود.

همچنین عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با اصلاح قانون کار موافقم، اظهار داشت: این طرح در دولت قبل هم مطرح شد و به مجلس فرستاده شد اما مورد قبول مجلس قرار نگرفت  زیرا منافع کارگر و کارفرما به درستی تعیین نشده بود.

وی افزود: اگر می خواهیم به آبادانی و پیشرفت کشور کمک کنیم باید منافع کارگز، کارفرما و دولت را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: اما از نظر من تا کنون طرح قوی برای اصلاح این موضوع به مجلس ارایه نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار