عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ عذرخواهی اولین درخواست اعضای شورای شهر از مختاباد است چرا که نمی‌توان بدون هیچ گونه سند و ادله منطقی مسئله‌ای را در خصوص فردی مطرح کرد.

 ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح موضوعات مطرح در خصوص واریز مبلغ میلیاردی یکی از اعضای شورای شهر به حساب خویش که در جلسه علنی سه شنبه گذشته شورا از سوی مختاباد مطرح شد با بیان این که اظهارات مختاباد در این خصوص عجولانه و بدون بررسی بوده است افزود:‌ از آن جا که بیان این قبیل مسائل تشویش اذهان عمومی را به دنبال خواهد داشت بهتر بود ایشان پیش از طرح این مسئله در صحن شورا مبادرت به تحقیق و تفحص دقیق در این خصوص می‌کرد.

وی با تاکید بر این که اصلاح مسائلی که به نوعی تهمت به مسئولان نظام است پس از انتشار آن کمی دشوار خواهد بود اظهار داشت: این موضوع در خصوص ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهرداری تهران(سمن‌ها) مطرح شده در حالی که ستاد شورایاری‌ها نیز از فعالیتی مشابه سمن‌ها برخوردارند و هر یک از این نهادها متشکل از پنج نفر اعضا شورای شهر است که یک رئیس به انتخاب این افراد مسئولیت اجرای فعالیت‌ها را برعهده خواهد داشت.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ارائه خدمات مردمی به ngoها را از جمله فعالیت ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: از آن جا که این نهاد جهت ارائه خدمات نیازمند اعتبار است بودجه لازم هر سال از سوی شورای شهر جهت انجام  فعالیت‌ها مصوب می‌شود.

قناعتی واریز این اعتبار را به حساب سازمان و نه فرد عنوان کرد و اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که با نامه‌ای که از سوی رئیس شورای شهر به بانک شهر به عنوان بانک عامل در این امر ارائه شده خانم راستگو به عنوان رئیس و آقای زمردیان نیز به عنوان مدیر ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهرداری تهران معرفی شده‌اند که به بیان دیگر این امر به معنای واریز اعتبار به حساب سازمان و برداشت وجوه حساب با دو امضا است.
 
وی با بیان این که اعتبار ارائه شده به سمن‌ها پس از تایید پنج عضو شورای شهر صورت می‌پذیرد و رئیس و مدیر سازما‌ن تنها از وظیفه صدور چک برخوردارند افزود: نه خانم راستگو و نه آقای زمردیان از هیچ گونه حق برداشتی برخوردار نیستند ضمن این که سود  حساب نیز بر خلاف آن چه از سوی آقای مختاباد مطرح شده به حساب سازمان واریز می‌شود و نه هیچ یک از اعضای ستاد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید دوباره بر این که مسائل مطرح شده ازسوی آقای مختاباد عجولانه و نسنجیده بوده است تصریح کرد: البته نامه بانک شهر که در روز یکشنبه توسط عضو مورد اتهام در میان تمامی اعضای شورای شهر توزیع شد موید آن است که هر گونه برداشتی تنها با دو امضا صورت می پذیرد که این امر بیانگر آن است که تمامی موارد مطرح شده در خصوص واریزی میلیاردی یکی از اعضای شورا از این حساب به حساب خویش حرفی بیش نبوده است.
 
قناعتی با اشاره به این که تمامی وزارتخانه‌‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی جهت ارائه خدمات به مردم از حسابی با دو و یا سه امضا برخوردارند تاکید کرد: این که از حسابی تنها با امضا وزیر ویا امضای مسئول اداری می‌توان برداشت نمود قطعا به این امر نیست که آن وزیر و یا مسئول مبلغ را به حساب خویش واریز می‌نماید.

وی با بیان این که بازی با آبروی مردم و مسئولان نه خیردنیا را در بر خواهد داشت نه آخرت را، اظهار داشت: باید گفت پیگیری حقوقی وظیفه تمامی اعضا است نه فقط یک شخص خاص و اگر روزی اثبات شود که یکی از اعضا خارج از ضوابط مبادرت به اقدامی نموده قطعا تمامی اعضا با آن فرد برخورد خواهند نمود که البته در این زمینه تنها ادعایی نسنیجده و بدون هیچ گونه ادله منطقی صورت پذیرفته است.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همان گونه که این فرد در یک جلسه علنی و با حضور اصحاب رسانه اقدام به بیان این موضوع کرده همان گونه نیز باید در صحن شورا از این عضو عذرخواهی نماید چرا که مطابق روایات گناه ریختن آبروی مومن از گناه ریختن خون شهید بیشتر است.

قناعتی با بیان این که هر چند شخص مورد اتهام در حال اقدامات لازم جهت دفاع از خود  است افزود: اما اگر اقای مختاباد نیز عذرخواهی نکند و بر تداوم این مسئله اصرار نماید قطع به یقین با مخالفت اعضا جهت ممانعت از بروز چنین طرز تفکر و فعالیت‌هایی رو به رو خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: البته برخی از اعضای اصلاح طلب که موافق جریان فتنه ایشان هستند نیز تذکراتی را به جهت بیان این مسئله و دامن نزدن بیشتر به آن مطرح نمودند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با اعضا شورای شهر مبنی بر همدلی،وحدت و تعامل اعضا اشاره نمود و اظهار داشت: دل سرد نمودن مردم نسبت به مسئولین نظام، تشویش اذهان عمومی و راه اندازی جریانات فکری در واقع همان مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان با اعصاب بازی کردن یاد نمودند.

قناعتی با تاکید بر این که قطعا ارائه اسناد و مدارک در خصوص هر گونه عمل خلافی برخورد اعضا شورای شهر را در پی خواهد داشت  افزود: با توجه به عدم وجود هر گونه سند و مدرکی در این زمینه و اظهارات هیئت رئیسه و نیز رئیس شورای شهر در این خصوص این فرد باید در صحن شورا ضمن عذرخواهی از فرد مورد نظر به عدم برخورداری اطلاعات صحیح در این خصوص  اعتراف نماید.
 
وی با تاکید بر این که عذرخواهی اولین درخواست اعضای شهر به جهت اشتباه آقای مختاباد است اظهار داشت: البته فرد مورد اتهام از حق قانونی جهت شکایت به دستگاه‌ قضا برخوردار است چرا که نمی‌توان به سادگی به فردی تهمت زد و باید پای تمامی اظهارات و تهمت‌ها ایستاد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: باید چارچوب‌ها و ضوابط قانونی در این زمینه بررسی شود تا اگر قانونی در خصوص طرح مسائل این  چنینی و تشویش اذهان عمومی وجود دارد مطابق قانون با این فرد برخورد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: عذرخواهی ، درخواست ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار