عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به اهمیت افزایش سهم سود حاصل از سرمایه گذاری در تأمین منابع مورد نیاز و لزوم افزایش بهره وری و بازدهی در این بخش، از بازنگری در پرتفوی سرمایه گذاری های این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد حسین مهدوی عادلی، عواملی چون کوچک مقیاس بودن، سود دهی نامناسب و خارج از استراتژی بودن را از جمله موارد مشمول بازنگری و ساماندهی شرکت ها برشمرد و افزود: در راستای اصلاح موارد یاد شده گام نخست ادغام شرکت¬ها و اصلاح روش های مدیریتی و در صورت عدم حصول به نتیجه مطلوب، واگذاری آخرین گزینه پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به پرتفوی سازمان تأمین اجتماعی در بورس، تصریح کرد: با استفاده از یک ساز و کار مناسب مدیریت پرتفوی و بهره گیری  از فرصت ها، آسیب های احتمالی از نوسانات بازار به حداقل خواهد رسید و این سازمان از مزایای حضور در بازار سرمایه بهره مند خواهد شد.

مهدوی عادلی، سودآوری مناسب را مؤلفه مهم انتخاب زمینه های سرمایه گذاری دانست و افزود: بازده مورد انتظار از سرمایه گذاری ها، بیش از نرخ تورم و سود اوراق مشارکت است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با هدف افزایش سود آوری، کاهش هزینه ها و تخصصی کردن فعالیتها، برنامه ریزی و بودجه ریز ی عملیاتی را در دستور کار شرکت ها قرار داده است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: علاوه بر نظارت و کنترل برنامه شرکتها، فعالیت بر اساس بودجه، مدیریت اقتصادی و توجه به ضابطه¬ها از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد در شرکتهای زیرمجموعه سازمان است.

 مهدوی عادلی با اشاره به اینکه دارایی های سازمان تأمین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و نمی توان طرح های غیر اقتصادی را برای سرمایه گذاری برگزید، خاطر نشان کرد: همواره توجیه اقتصادی و بازدهی بالای پروژه ها، از مؤلفه های اصلی سرمایه گذاری این سازمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار