صمیمی گفت : سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، شرکت نفت پاسارگاد و گروه بین المللی توسعه پایدار با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه برای همکاری های فنی، علمی و تحقیقاتی مختلف از جمله بنیان‌گذاری مرکز پژوهش‌های قیر و آسفالت به توافق رسیدند.

عبدالرضا صميمي معاون توسعه فناوري‌ سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران درگفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی سه طرف در حوزه ارتقای دانش، فنون و آموزش‌های صنعت قیر و آسفالت از طریق ایجاد مرکز تخصصی در پژوهش و آموزش علوم مرتبط، به امضای معاون توسعه فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد و مدیرعامل گروه بین‌المللی توسعه پایدار و مدیر منطقه‌ای غرب آسیای یوروسرت، رسید.  
 
وي افزود: رويكرد سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران در ارتباط با ايجاد پل ارتباطي بين دانشگاه و صنعت است و اين سازمان در راستای تحقق توسعه تکنولوژی پایدار و بسترسازی برای نهادینه کردن گفتمان توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه‌ای قدم برمي‌دارد.  
 
صمیمی تصریح کرد : هریک از طرفين، برای مدت سه سال از حق استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای مادی و معنوی یکدیگر تا حد امکان از طریق انجام امور مشاوره، مطالعات، برنامه‌ریزی و آموزش و نیز مبادله اطلاعات فنی، علمی و تحقیقاتی برخوردارند.  
 
وی اظهار داشت : تلاش ما براین است که تا مرکز پژوهش‌های قیر و آسفالت را بنیان‌گذاری كرده و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز وظیفه حمایت‌های علمی را در این خصوص بر عهده خواهد داشت.  
 
وی خاطرنشان کرد : همچنین گروه بین‌المللی توسعه پایدار (SDS Int’l Group ) و یوروسرت در مقام سازمان بین‌المللی و عضو معاهده جهانی ملل متحد و ضلع سوم این تفاهم نامه، همکاری‌های جهانی و بین‌المللی را با محوریت توسعه پایدار در این تفاهم‌نامه تضمین می‌کند و شرکت نفت پاسارگارد نیز حامی مالی و معنوی طرح مذکور خواهد بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار