معاون توسعه ومدیریت شبکه ملی اطلاعات گفت: با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،نحوه پیاده سازی IPV6 درشبکه ملی اطلاعات و اقدامات انجام شده در این حوزه ، در سمینار گذار به IPV6 مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسان قرار خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،علی اصغر انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات در خصوص برگزاری سمینار نحوه پیاده سازی IPV6 درشبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: اطلاع رسانی و هماهنگی میان مجموعه های فعال در حوزه گذر به IPV6 از جمله اهداف برگزاری این سمینار در روز یکشنبه هجدهم آبان، محسوب می شود.

وی افزود: نقش و مسئولیت سازمان فناوری اطلاعات ایران، رگولاتوری و شرکت زیرساخت در امر راهبری برای گذار به IPv6 از دیگر موضوعاتی است که در این سمینار تبیین و ساز و کارهای فنی گذار مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسان قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات با بیان این مطلب که امروزه کمبود آدرس‌های IPv4 در جهان توسعه شبکه اکثر کشورها را با محدودیت هایی روبه‌رو کرده است تصریح کرد: با افزایش تعداد کاربران و کاربری ها به ویژه ظهور پدیده هایی نظیر اینترنت اشیاء و عدم تامین کافی آدرس‌های IP چالشی فرا روی شرکت‌های مختلف از جمله فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داده و گسترش و  بهبود عملکرد خدمات آن‌ها را که تنها به‌ واسطه ارائه خدمات جدید و با کیفیت بالا امکان‌پذیر می باشد، را با مشکلاتی مواجه نموده است.

وی عنوان کرد: به منظور برطرف شدن این مشکل، بیش از 10 سال است که پیاده سازی سیستم آدرس دهی 128 بیتی یا پروتکل جدیدی بنام IPv6 توسط متولیان مدیریت منابع و استاندارد سازی شبکه جهانی اینترنت به عنوان راه کار در این حوزه معرفی شده که در حال حاضر در بیشتر کشورهای مترقی در حال به کار گیری، پیاده‌سازی و خدمات ‌دهی است.

انصاری گفت: در این راستا با توجه به محدودیت های موجود و به‌ منظور بهره‌گیری از مزایای این پروتکل آدرس دهی، ما نیز در صدد استفاده از سازوکارها و روش‌های گذار یا مهاجرت به IPv6 در کشور و همزیستی با IPv4 می باشیم.

وی با اشاره به  اقدامات صورت گرفته در این حوزه  خاطر نشان کرد: تشکیل گروه اقدام سریع و کمیته راهبردی گذر IPv6، تهیه، تدوین و ابلاغ سند راهبردی گذر به IPv6 و تهیه نقشه راه جامع گذر به IPv6، از جمله تلاش های صورت گرفته در این حوزه محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار