معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد استان زنجان از اشتغالزايي براي 455 مددجو با اعتبار 37 ميليارد ريال در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛  و به نقل از روابط عمومی ،معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد استان زنجان گفت : در راستاي توانمندسازي جامعه هدف و تحقق بند (ب) از ماده 39 برنامه پنج ساله پنجم و خروج سالانه 10 درصد از مددجويان کميته امداد از چرخه حمايتي اين نهاد، امسال براي 455 طرح اشتغال در استان زنجان اجرايي شده است.

عبادی با اشاره به اينکه براي اجراي طرح‌هاي مذکور 37 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، افزود : اين طرح‌ها عمدتا در بخش‌هاي خدمات، دامداري، کشاورزي و مشاغل خانگي اجرايي شده است.

وی با اشاره به اينکه اين وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت 5 ساله به مددجويان پرداخت شده است، اظهار کرد: سقف تسهيلات پرداختي 150 ميليون ريال است.

معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد استان زنجان با بيان اينکه اعتبار پيش‌بيني شده در قانون بودجه امسال براي اشتغالزايي مددجويان اين نهاد 380 ميليارد ريال اعتبار از محل بند (د) تبصره 17 بوده است، اضافه کرد: اين ميزان اعتبار براي تحقق برنامه‌هاي توانمندسازي اين نهاد پيش‌بيني و از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي به بانک‌هاي عامل ابلاغ شده است.

عبادی با اشاره به اينکه با وجود گذشت هفت ماه از امسال کمتر از 10 درصد اعتبار مذکور به بانک‌هاي عامل ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر بيش از 4 هزار نفر از افراد واجد شرايط در انتظار دريافت وام هستند.

وي با اشاره به اينکه اين افراد فرآيندهاي لازم را براي دريافت وام طي کرده‌ و در اين راستا متحمل هزينه‌هايي شده‌اند، خاطر نشان کرد: اين افراد در انتظار همراهي بانک‌هاي عامل و حمايت‌هاي مسئولان ارشد استان هستند تا بتوانند، نسبت به اشتغال خود اقدام کنند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اشتغالزایی ، مددجو ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.