نشست ملاحظات ایمنی و زیست‌محیطی در بهره‌برداری از تونل‌های درون‌شهری، چهارشنبه 21 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار می‌شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی آشتیانی سرپرست امور فنی، عمرانی و استانداردسازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در رابطه با برگزاری این نشست گفت: به منظور پاسخگویی به نیازهای ترافیکی حاصل از افزایش روزافزون وسائل ‎نقلیه برای جابجایی افراد و کالا‎های مختلف در داخل شهر‎های بزرگ مانند تهران، ساخت تونل در شبکه‌های حمل و نقل درون‌شهری امری ضروری محسوب می‎شود. در این خصوص، تأمین ایمنی تردد وسایل ‎نقلیه و همچنین تأمین هوای پاک و تخلیه آلاینده‌های ناشی از تردد در داخل تونل‎ها، به عنوان دو اصل مهم در فاز بهره‌برداری از تونل‌ها همواره باید مورد توجه طراحان قرار داشته باشد.

وی افزود: پس از تأمین ایمنی سازه حین فاز طراحی تونل، با رعایت ضوابط و مقررات ايمني ارائه شده در آئین‌نامه‌های مرتبط با تونل سازی و همچنین تأمین ملزومات ایمنی برای تونل، می‌توان گام مهمی در راستای کاهش ریسک تردد در تونل‌ها برداشت.

آشتیانی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: اصولاً ملزومات ايمني تردد در تونل شامل مواردی چون تامين مقطع عرضي مناسب، فاصله ديد کافي در تونل و تعبيه سيستم‌هاي فعال و غير فعال ايمني، تهويه و تخليه اضطراري است. از این‌رو، با توجه به اهمیت مبحث ایمنی و تهویه در تونل‎ها بویژه تونل‎های درون‎شهری، تشریح اصول ایمنی در تونل‌ها و معرفی انواع روش‎ها و سیستم‎های تهویه و تقسیم‎بندی و تشریح انواع استراتژی تهویه در شرایط مختلف کارکردی نظیر شرایط عادی و شرایط اضطراری و همچنین تشریح ساز ‎و‎کار سیستم تهویه داخل تونل می‎تواند گامی مؤثر در راستای ارتقاء دانش فنی در خصوص ملاحظات ایمنی و تهویه تونل‌های درون شهری باشد.

سرپرست مدیریت امور فنی، عمرانی و استانداردسازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: با عنایت به موارد مطرح شده نشستی با موضوع «ملاحظات ایمنی و زیست‌محیطی در بهره‌برداری از تونل‌های درون‌شهری» 21 آبان ماه توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ساعت 8:30 الی ۱۲:۳۰ در سالن بهمن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، زیست محیطی ، تونل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار