علی عبدالله صالح: اعمال تحریم‌های بین المللی سبب پیچیده‌تر شدن بحران سیاسی در یمن می‌شود

علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن هشدار داد اعمال تحریم های بین المللی علیه او و هم پیمانانش سبب پیچیده تر شدن بحران سیاسی در این کشور خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن هشدار داد اعمال تحریم های بین المللی علیه او و هم پیمانانش سبب پیچیده تر شدن بحران سیاسی در این کشور خواهد شد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر روز جمعه دستور مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر صالح و دو تن از فرماندهان گروه شیعه حوثی در این کشور را صادر کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد صالح و هم پیمانانش را به بی ثبات کردن یمن متهم کرد. پایگاه اینترنتی حزب صالح - کنگره ملی خلق - اعلام کرد صالح روز جمعه خطاب به حامیان خود گفت: اعمال تحریم علیه هر یک از یمنی ها یک عقب نشینی در تلاش ها برای پایان دادن به بحران یمن محسوب می شود.

این سخنان صالح کمی قبل از آن بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء با اعمال تحریم هایی علیه عبدالخالق الحوثی فرمانده نظامی حوثی ها و همچنین عبدالله یحیی الحکیم یکی دیگر از فرماندهان این گروه موافقت کرد .

حوثی ها در ماه سپتامبر کنترل صنعا - پایتخت یمن - را در دست گرفتند و از آن زمان به بعد تحت حمایت صالح، کنترل بخش هایی دیگر از این کشور را نیز در دست گرفتند.

صالح همچنین گفت: هدف قرار دادن علی عبدالله، کنگره ملی خلق و هم پیمانانش در واقع هدف قرار دادن طرح اتحاد ملی یمن محسوب می شود.

صالح - که از سال 1979 بر شمال یمن و از سال 1994 بر کل این کشور -حکومت کرده است - در اوایل سال 2012 پس از ماه ها اعتراضات خیابانی علیه حکومت خود از قدرت کناره گیری کرد.

یمن در ماه های اخیر شاهد تنش های سیاسی بوده است زیرا حوثی ها کنترل بخش های گسترده ای از این کشور را در دست گرفته اند و سبب تضعیف حکومت مرکزی شدند. روز جمعه دولت وحدت یمن متشکل از اعضای گروه حوثی اعلام شد. یمن - یکی از فقیرترین کشورها در جهان عرب - همچنین با شورش های القاعده و جنبش های جدایی طلب در جنوب دست و پنجه نرم می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار