رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه ناهماهنگی زیادی در بازار صنعت قیر وجود دارد گفت: هنوز سیاست مشخصی برای کنترل بازار این صنعت تعریف نشده تا براساس آن بتوان بازار داخلی و خارجی را هدایت کرد.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صنعت قیر بخاطر گستردگی تولید کنندگان و صادرکنندگان و نیز به دلیل نبود سرمایه و وجود دلالان در بازار با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه با وجود داشتن متولی در این صنعت ناهماهنگی وجود دارد گفت: هم‌اکنون 400 شرکت که در کشور به تولید مشغول هستند اکثر قیر تقلبی را روانه بازار می کنند و این امر مهم باعث شده که بازار داخلی و خارجی بهم ریخته شود؛ علی‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته ولی متاسفانه هنوز با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم‌ می کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: گسترده بودن این قشر سبب شده که نتوانیم سیاست مشخص و ثابتی را تعریف کنیم تا جایی که با وجود ارزان شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی قیر را تنی 600 تا 700 دلار می‌فروشند؛ تن وی بی را که حدود 40 درصد است به قیمت 400 دلار می فروشند که این در نوع خود ظلم به صنعت نفت است.

خسروجردی تاکید کرد: پالایشگاه‌های کشور به لحاظ نرخ بین المللی اقتصادی نیست و حدود 40 درصد فراورده که شامل وی‌بی است، درحقیقت زیان زیادی را برای کشور به همراه دارد. باید نرخ را بالا ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار