عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتشار گزارش‌های غیرواقعی در راستای فشار بیشتر ایران و امتیاز گیری از ایران است، گفت: این گونه اقدامات از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که این سازمان جایگاه بی‌طرفی خود را از دست داده و به جای اینکه نسبت به موضوع هسته‌ای ایران در قالب فنی برخورد کند، برخوردی سیاسی دارد.

"محمدحسن آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گزارش فصلی مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: در چند سال گذشته همواره شاهد بودیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 اقدام به انتشار گزارش‌های غیر واقعی در راستای فشار بیشتر ایران و امتیاز گیری از ایران بوده است.

وی افزود: این گونه اقدامات از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که این سازمان جایگاه بی‌طرفی خود را از دست داده و به جای اینکه نسبت به موضوع هسته‌ای ایران در قالب فنی برخورد کند، برخوردی سیاسی دارد.

آصفری با تاکید بر اینکه این گزارشات نخ‌نما شده است، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بداند که چنین اظهاراتی جایگاه این سازمان را زیر سوال می‌برد، لذا بهتر است به جای سیاسی کاری، با موضوع هسته‌ای ایران برخوردی فنی داشته و اگر مستنداتی از انحراف ایران در مسئله هسته‌ای دارد،  ارائه دهد نه با بیان گزارش‌هایی که بیشتر شبیه قطع‌نامه و بیانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پذیرش یا عدم پذیرفتن پروتکل الحاقی در اختیار کشورهای عضو است و در هیچ کجای معاهده‌ NPT نیامده است که ضرورت دارد  کشورهای عضو آن را اجرا کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است، اجرای پروتکل الحاقی اجباری باشد، کشورهای عضو 1+5 باید آن را بپذیرند، سپس آژانس در رابطه با پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران اظهار نظر کند، این در حالی است که این کشورها علاوه بر اینکه پروتکل الحاقی را نپذیرفته‌اند، خلاف معاهدات NPT  نیز فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار