یک روان‌شناس اجتماعی گفت: جایگاه و ارزش علم در جامعه‌ی اندیشمندان و دانشمندان باید تقویت شود.

 حسین ابراهیمی‌مقدم، روان‌شناس اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دلایل ترک تحصیل دانش آموزان، گفت: در درجه‌ی اول دانش آموز ممکن است توانایی و کشش ادامه تحصیل را نداشته باشند، بنابراین لازم است در زمینه‌های هوشی استعداد، آی.کیو مورد بررسی قرار گیرند.
 
ابراهیمی‌مقدم افزود: در درجه دوم احتمال دارد دانش آموزان از نظر انگیزه به اندازه‌ی کافی برانگیخته نشده باشند و جایگاه و قدر و ارزش درس خواندن را ندانند.
 
روان‌شناس اجتماعی اظهار داشت: در درجه‌ی سوم این احتمال وجود دارد الگوهایی که استفاده کردند الگوهایی باشند که تمایلات آنچنانی را در ارتباط با تحصیلات و آموزش در آن‌ها زنده نکرده باشند.
 
ابراهیمی‌مقدم با اشاره به مشکلات فقر؟ تصریح کرد: مشکلات فقر دلیل دیگری است که بیشتر مواقع فرد به دلیل فقر بیش از اندازه مجبور به کار کردن و کسب درآمد می‌شود و نتیجه این خواهد شد که نتواند درس بخواند.
 
از طرف دیگر افرادی که درآمد بسیاری دارند، احتمال دارد رفتن به سوی سرگرمی‌ها و بازی‌های متفاوت آن‌ها را از درس خواندن باز دارد.
 
وی اظهار کرد: جایگاه و ارزش علم در جامعه‌ی اندیشمندان و دانشمندان باید تقویت شود.
 
ابراهیمی‌مقدم خاطرنشان کرد:‌ طبعاً هر کدام از علت‌ها راهکار خودش را دارد. اگر خانواده‌ای با فقر روبروست، مسئولان دولتی باید فکری برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی آن‌ها کنند اما اگر دانش آموز از انگیزه‌ی خاصی برخوردار نیست، باید در ارتباط با جنبه‌های متفاوت آموزشی و تأثیراتی که می‌تواند داشته باشد کلاس‌ها و یادگیری‌های را برایشان فراهم ساخت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دانشمند ، علم ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار