یک روانشناس گفت: فراهم کردن امکانات و بستر مناسب برای خوشبختی و شاد زیستن کودک، هدیه ای است که فقط والدین به کودک خود می‌دهند.

 جعفر بای روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نخستین راز پرورش کودک شاد که تمجید از اوست، گفت: عشق مطلق والدین مهمترین عامل در شادی کودکان است.

وقتی کودکان بزرگ می شوند داشتن اینکه علایق، عقاید، خصوصیات و استعدادهایشان با ارزش تلقی می‌شود پایه گذاری شادی سالهای بعدی زندگیشان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از بزرگترین هدایایی که والدین می‌توانند به کودکان خود بدهند توانایی و استعداد شادشدن است تصریح کرد: البته بین خوشحالی و شادی لحظه ای دادن یک اسباب بازی جدید یا یک سبد پر از تنقلات به کودک و خوشحالی و رضایتمندی پایدار، تفاوت عمده ای وجود دارد. زیرا کودکان هم مانند بزرگترها نیازمندند تا از عمق وجودشان احساس خوشبختی و شاد بودن کنند.

بای عنوان کرد: والدین باید همراه با کودک خود به تفریح و گردش بروند و باید وقت کافی را برای بازی کردن با کودک خود صرف کنند تا کودک محبت کامل والدین را با تمام وجودش احساس کند.

وی با اشاره به اینکه کودکان تا 7 سالگی باید تحت سایه محبت و مهربانی والدین قرار داشته باشند، اظهار داشت: پدر ومادر باید از هر خدمتی برای عشق ورزی به کودکشان استفاده کنند محبت و عشق مندی به کودکان همچون اکسیری دروجودشان می نشیند و در شکل گیری پایه‌های شخصیتی آنها اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه بهترین شادی زمانی است که درونی باشد نه بیرونی، خاطر نشان کرد: نباید والدین این تصور را داشته باشند که فعالیت بیش از حد یا هر نوع فعالیت اضافی دلیل بر شاد بودن کودک است در این خصوص والدین با صبر، حوصله و انعطاف بیشتر می ‌تواند زندگی شادی را برای کودک خود فراهم آورد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بستر ، کودک شاد ، راز ، زیستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.