طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در پارلمان بلژیک تهیه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی فلسطین، منابع مطلع اعلام کردند طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در پارلمان بلژیک تهیه و آماده ارائه به نمایندگان این پارلمان شده است.

" درک وان دی مرلین" رئیس کمیته روابط خارجی در پارلمان بلژیک به تازگی طرحی را تهیه کرده است که در آن از پارلمان این کشور خواسته شده است کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد. در طرح مذکور تاکید شده است بیش از 20 سال از آغاز مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسراییل می گذرد و این مذاکرات نتیجه‌ای جز گسترش شهرک سازیهای اسراییل، ساخت دیوار حایل ( در مناطق فلسطینی ) و جنگ ضد نوار غزه نداشته است .بنابراین بلژیک و اتحادیه اروپا باید طرحی را برای نجات گزینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی در حدود مرزهای 1967میلادی ارائه دهند.

این مسئول پارلمان بلژیک تصریح کرده است طرح پیشنهادی با هدف حمایت از تلاش‌های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد و درخواست وی برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین ارائه شده است. همچنین در حال حاضر 135 کشور از جمله 9 کشور اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند و سوئد نیز به تازگی به جمع این کشورها پیوسته است. در پارلمان انگلیس نیز چندی قبل در حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین رای گیری شد و بسیاری پارلمان های اروپایی نیز شاهد مذاکراتی در این خصوص هستند.

درک وان دی مرلین خاطر نشان کرده است این طرح با هدف تقویت نقش مثبت بلژیک در فرآیند صلح در منطقه خاورمیانه تهیه شده است.

 وی افزود پارلمان بلژیک از دولت این کشور می خواهد وجود کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بلژیک ، نشان می دهد که بعضی کشورهای اروپائی در مسیر واقع بینی بین المللی حرکت می کنند .
آخرین اخبار