رییس ارتش پاکستان در دیدار خود با مقامات ارشد افغانستان در کابل پیشنهاد آموزش نیروهای نظامی افغانستان را ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، حضور رییس رییس ارتش پاکستان راحیل شریف در این کشور امری مهم تلقی می‌شود و همکاری پاکستان و افغانستان پس از خروج این نیروها راه‌حلی به سمت صلح و آشتی با طالبان افغانستان است.

ارتش پاکستان در پایان این سفر یک روزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال راحیل شریف اعلام کرد طیف گسترده‌ای از نهادهای آموزشی پاکستان آماده آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

در این بیانیه تاکید شد که یک افغانستان با ثبات و آرام بهترین منفعت را به پاکستان می‌رساند و تنها راه برای اطمینان بخشی از امنیت منطقه‌ای مقابله با تروریسم به عنوان دشمن مشترک هر دو کشور است.

وزیر دفاع افغانستان، رییس ستاد مشترک ارتش و مقامات افغان، توضیحاتی را به شریف و هیات پاکستانی همراه وی درخصوص شرایط اخیر امنیتی در افغانستان ارائه کردند.

دو طرف هم‌چنین درخصوص انتقال مسوولیت امنیت به نیروهای امنیت ملی افغانستان، همکاری دوجانبه بیشتر میان افغانستان و پاکستان با تاکید ویژه بر مکانیزم هماهنگی مرزی بین دو کشور و و تبادل اطلاعات امنیتی و شفاف سازی بحث و گفت‌وگو کردند.

ارتش پاکستان همچنین تاکید کرد: مسائل مربوط به بهبود روابط نظامی دوجانبه نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار