آمریکا تحقیقات از بانک انگلیسی "استاندارد چارتر " درباره نقض تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع آگاه از آغاز تحقیقات مقامات آمریکایی از بانک "استاندارد چارتر " انگلیس به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در ارتباط با ارائه خدمات بانکی به یک شرکت ایرانی در دبی خبر دادند.

تحقیقات از این بانک تا اندازه‌ای بر اساس شواهدی است که در جریان تحقیقات از بانک فرانسوی "بی‌ان‌پی پاریباس" ، که پیشتر به دلیل نقض تحریم‌ها به پرداخت 8.9 میلیارد دلار جریمه محکوم شده بود، بدست آمد.

به گفته یک منبع آگاه مقامات در جریان تحقیقات از بانک فرانسوی  متوجه تجارت این بانک با یک شرکت ثبت شده در دبی شدند که پوششی برای یک شرکت ایرانی بود.

وزارت دادگستری و مقامات  بانک استاندارد چارتر از اظهارنظر دراین باره خودداری کردند. 

در همین حال نیویورک تایمز نیز از آغاز تحقیقات درباره نقض تحریم‌های احتمالی  از سوی این بانک انگلیسی خبر داد. این بانک در سال 2012 نیز به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال 2012 مبلغ 667 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد و یک تفاهمنامه همکاری با وزارت دادگستری آمریکا درخصوص جرایم مربوط به تحریم‌های ایران و چند کشور دیگر به امضاء رساند.

بر اساس گفته منابع ، حساب کشف شده در تحقیقات می‌تواند یکی از چندین مورد نقض تحریم‌های احتمالی بوده و تحقیقات درباره حساب‌های تجاری کوچک در دبی که می‌تواند توسط دولت ایران کنترل شوند آغاز شده است.

هنوز مشخص نیست که مقامات آمریکایی چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت اما این امکان وجود داردکه  این بانک انگلیسی بار دیگر جریمه شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار