سخنگوی سازمان امداد ونجات گفت : در پی بارش شدید باران در 12 استان کشور و جاری شدن سیلاب ، به 1000 نفر امدادرسانی و 100 نفر به مناطق امن منتقل شدند .

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد ونجات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به سیل و آبگرفتگی طی هفته گذشته در 12 استان کشور گفت : از روز 11 آبان ماه تا امروز ، بارش شدید باران در استان های اردبیل ، اصفهان ، قزوین ، چهارمحال و بختیاری ، مازندران ، گیلان ، کرمان ،خوزستان ،  هرمزگان ، خراسان شمالی و رضوی منجر به جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان ها شد .

وی با اشاره به آسیب دیدن 27 شهر و روستا ادامه داد :7 شهر و 20 روستا و همچنین مناطق عشایر نشین این استان ها آسیب دیدند و امدادگران با حضور در این مناطق به 1000 نفر از ساکنان آن امدادرسانی کردند .

وی افزود : با توجه به اینکه آب سیلاب به برخی از منازل مسونی نفوذ کرده بود ، امدادگران 110 واحد مسکونی را از آب سیلاب تخلیه کردند و 100 نفر از سیل زدگان در منطقه " پیر بازار " شهر رشت را به مناطق امن انتقال دادند .

درخشان با اشاره به توزیع اقلام امدادی در بین سیل زدگان اظهار داشت : 580 قوطی کنسروجات ، 620 عدد نان ، 630 بطری آب معدنی و 370 تخته پتو در بین مردم سیل زده توزیع شد.

وی در پایان با بیان اینکه 49 تیم امدادی در قالب 230 امدادگر ، به سیل زدگان امدادرسلنی کردند، خاطر نشان کرد : عملیات امدادرسانی در شهر رشت و رودان همچنان ادامه دارد .

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، سیلاب ، باران ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار