فایننشال تایمز گزارش داد برخی گزارش‌های درز کرده از مذاکرات نشان می‌دهد اختلافات در مذاکرات هسته‌ای از جمله در خصوص شمار سانتریفیوژها کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا و اتحادیه اروپا از روز یکشنبه در عمان، مذاکراتی تاریخی با ایران در آستانه نزدیک شدن به 24 نوامبر برگزار می‌کنند.

فایننشال تایمز نوشت: در حقیقت هرگونه توافق هسته‌ای سه پیش نیازدارد: اول ایجاد روابط حسنه بین آمریکا و ایران؛ دوم توافق قابل راستی‌آزمایی و نظارت بر غنی‌سازی اورانیوم ایران و برنامه‌های آب سنگین آن و سوم تنش‌زدایی بین عربستان سعودی و ایران. 

این روزنامه نوشت برخی گزارش‌های درز کرده از مذاکرات نشان می‌دهد اختلافات در مذاکرات هسته‌ای از جمله در خصوص شمار سانتریفیوژها کاهش یافته است اما احتمال شکاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای به ویژه در موضوع کاهش تحریم‌ها وجود دارد.

در ادامه این گزارش به مخالفت نتانیاهو با توافق هسته ای با ایران پرداخته می‌شود و فایننشال تایمز می‌نویسد: نتانیاهو بیش از آنکه در کنست اسرائیل مقبولیت داشته باشد در کنگره آمریکا حامی دارد. اکنون با نتیجه انتخابات میان دوره ای آمریکا، احتمال می‌رود این حمایت از نتانیاهو افزایش نیز بیابد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار