از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

رایانه و اندروید؛
در شبکه‌های بی‌سیم همیشه این خطر وجود دارد که فردی با هک کردن رمز بتواند از اینترنت شما استفاده کند. حال اگر شما هم در خانه یا محل کار از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کنید برای شما یک آموزش و چند نرم افزار را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با آن دزدی Wi Fi خود را بگيريد.
باتوجه به امکان هک شدن مودم‌های وای فای و استفاده غیرمجاز و غیرقانونی توسط دیگران از اینترنت و مودم شما، دریچه فناوری اطلاعات تصمیم گرفت تا چند نرم افزار برتر را به همراه آموزش تغییر مودم وای فای برای مراقبت از شبکه وایرلس شما کاربران معرفی کند تا استفاده از نرم افزارهای نظارتی در کنار رعایت نکات امنیتی هم مورد استفاده قرار گیرد.

 

 


 

برای رایانه؛
نرم افزار WavePad Sound Editor Masters یکی از کم حجم ترین و بهترین برنامه های موجود در زمینه ویرایش و شخصی سازی فایل های صوتی به صورت حرفه ای است. برنامه ابزارهای فوق العاده کاربردی برای ویرایش در اختیار شما قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون: بریدن و ترکیب صداها، حذف نویزهای موجود در صدا، دارا بودن افکت های گوناگون، ذخیره سازی با فرمت های رایج و ... اشاره کرد. همچنین برنامه می تواند صداهای مورد نظر شما را با کیفیت بالا و سرعت مناسب ضبط کند و به صورت زنده آن را ویرایش کنید. برنامه از اکثر فرمت های رایج صوتی پشتیبانی می کند و می توانید از آن ها خروجی مد نظر خود را به دست بیاورید.
 

 


 

برای ویندوز؛
همان گونه که می دانید تمامی فضای هارد دیسک رایانه یا تلفن همراه به وسیله فایل هایی که ما خواسته ایم اشغال نمی شوند، بلکه گاهی فایل های اضافی و کش از راه های مختلف مانند اینترنت وارد رایانه و هارد دیسک رایانه ما می شوند و به مرور زمان حجم قابل توجهی را اشغال می کنند و حتی سبب می شوند ما با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو شویم، نرم افزارGlary Disk Cleaner ویژه از بین بردن فایل های اضافی و کش از رایانه ساخته شده است و در این زمینه جزو برنامه های پیشتاز به شمار می رود. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: الگوریتم قدرتمند، رابط کاربری بهینه شده و آسان، شناسایی سریع فایل های اضافی و ... اشاره کرد.
 

 


 

دنیا را شبیه سازی کنید؛

برنامه Space Engine یک نرم‌افزار جذاب است که به شما اجازه می‌دهد به صورت سه‌بعدی و شبیه‌سازی شده عرصه گیتی را طی کنید و از اقیانوس‌ها و کوه‌های زمین تا کهکشان‌های نور را درنوردید!

 

 


 

در هر کجایی که باشید؛
Steganos Privacy Suite مجموعه ای از ابزارها برای محافظت از اطلاعات شما روی کامپیوترهای شخصی و حین استفاده از اینترنت می باشد که از روش های رمز نویسی و steganography (یک روش برای مخفی سازی اطلاعات) برای اینکار استفاده می کند. این نرم افزار امکان مخفی سازی اطلاعات و ذخیره آنها روی یک دیسک مجازی (سرعت مخفی سازی اطلاعات در حدود ۱ گیگابایت در ثانیه) در قالب فایل های صوتی و تصویری را برای شما فراهم می کند (فایل تصویری برای مشاهده و فایل موزیک برای گوشی دادن) تا شما بتوانید ایمیل های خود را مخفی کنید، کامپیوتر خود را قفل کنید و فایل های خود را به صورت دائمی و غیر قابل بازیابی، حذف کنید. Steganos Privacy Suite به مکانیسم های امنیتی حرفه ای مجهز شده است که از حذف شدن اطلاعات به عنوان مثال در موارد مشکلات سیستم جلوگیری می کند.

 

 


 

O&O DiskRecovery؛
گاهی اوقات ممکن است به دلیل اشتباه یا مشکلات ویندوز برخی از فایل های موجود در رایانه شما حذف گردند، شما می توانید با نصب نرم افزار O&O DiskRecovery بر روی رایانه خود فایل های پاک شده را بازیابی کنید و آن ها به حالت سابق باز گردانید، این نرم افزار قدرتمند از 350 فرمت موجود پشتیبانی می کند و می تواند با بازیابی فایل ها به شما یک هدیه بزرگ تقدیم کند. این نرم افزار از FAT 12 که در نسخه های اولیه ویندوز ارائه می شد تا NTFS و NTFS 5 که در نسخه های جدید ویندوز ارائه می شوند، را پشتیبانی می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: سازگاری کامل با فایل ها و انواع حافظه ها، قابلیت بازیابی فایل ها با سطوح مختلف و سازگاری با انواع ویندوزها اشاره نمود.
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
با ایجاد تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود می توانیم نقش زیادی در حفظ محیط زیست مان داشته باشیم. "داروگ" تلاش خواهد کرد تا با آموزش ترفندها و کارهای ساده و در عین حال تاثیرگذار به داشتن طبیعت زیباتر و سلامت تر کمک کند. در برنامه معرفی شده فعلا کمپینی برای روز بدون پلاستیک ایجاد شده است، در این کمپین راه های استفاده صحیح از طبیعت، راه های بازیافت و جمع آوری پلاستیک ها، استفاده بهتر از پلاستیک ها و ... به صورت کامل تشریح شده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت ثبت اطلاعات کاربری شما برای ایجاد نمودارهای تکمیلی، گرافیک و رابط کاربری زیبا، آموزش روش های آشتی با طبیعت و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

Synthesia نرم افزاری ویژه و کاربردی برای آموزش پیانو می باشد.این نرم افزار مانند یک بازی برای یاد گرفتن پیانو است. یعنی شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به آموزش پیانو پرداخته یا اگر نواختن پیانو را آموخته اید می توانید به کسب تجربه های بیشتر بپردازید ،اما این فقط یک بازی نیست، با نسخه ی آموزشی Synthesia شما میتوانید به یادگیری حرفه ای کیبورد و پیانو بپردازید.

 

 


 

برنامه‌ای از دبستان تا دانشگاه؛
تا به حال این مشکل برایتان پیش آمده است که با مسئله ریاضی یا فیزیک رو به رو شوید و قادر به حل کردن آن نباشید؟ نرم افزار "فرمولز" برای این مشکل به وجود آمده است و با قرار دادن اکثر فرمول های مورد نیاز دوران ابتدایی تا دانشگاه به شما در حل مسائل ریاضی و فیزیک کمک می کند. فرمولز اولین برنامه فارسی است که دارای مجموعه فرمول های ریاضی و فیزیک به صورت ریز طبقه بندی است و با استفاده از آن شما می توانید در کمترین زمان ممکن به فرمول مورد نظر خود دستیابی پیدا کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: رابط کاربری زیبا و طبقه بندی شده، توضیح کامل فرمول ها، امکان بزرگ نمایی فرمول ها و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
نرم افزار "داستان هایی از پیامبران" مجموعه ای کامل از زندگی نامه پیامبرانی است که نام آن ها در قرآن کریم آمده است و شما را با داستان های جذاب و پند آموز آشنا می کند. یکی از ویژگی های اصلی و خیره کننده این نرم افزار گرافیک و رابط کاربری زیبای آن است، که هر کاربری را جذب خود می کند. توجه داشته باشید که در پایان هر داستان منبع مورد استفاده ذکر شده است که در صورت نیاز به منبع اصلی مراجعه کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان تغییر فونت و اندازه نوشته ها، رابط کاربری زیبا، ارائه مختصری از زندگی نامه هر پیامبر علاوه بر داستان ها و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
بیماری های اسکلتی عضلانی یکی از رایج ترین و سخت ترین بیماری های رایج در جامعه هستند، که همیشه بر روی روش های درمانی آن ها بحث های مختلفی وجود دارد. بیماری های کمردرد، دیسک کمر، گردن درد، دیسک گردن، آرتروز زانو، پوکی استخوان، گز گز و مور مور دست و پا و همه بیماری های اسکلتی عضلانی حوزه فعالیت این نرم افزار "درمان کمر درد بدون جراحی" است. جراحی دیسک کمر آخرین راه حل است و طبق آمار اکثر بیماران با روش های پلکانی و درمان بدون جراحی کمردرد زیر نظر متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بهبود می یابند و نیاز به جراحی نخواهند داشت. جراحی، شیوه درمانی پر خطر است که در فرآیند درمان باید در آخرین نقطه پلکان قرار گیرد، برنامه معرفی شده کمک می کند تا کمر درد خود را بدون عمل جراحی از بین ببرید.
 
 

 


 

ویژه اندروید؛
تقریبا می توان گفت یک سوم عمر ما انسان ها در خواب سپری می شود، یکی از هدف های انسان در زندگی استفاده بهتر از شرایط است، حال برای این که یک خواب خوب و آرامش بخش را داشته باشید، می توانید از نکات طلائی نرم افزار "یک خواب خوب" استفاده کنید. برنامه دارای دسته بندی های مختلفی مانند: اختلالات بیخوابی و راه درمان، دانستنی های خواب، فلج خواب، 10 نکته درباره خواب، بی خوابی در کودکان و ... وجود دارد. همچنین می توانید آهنگ های آرامش بخش مخصوص خواب را از این نرم افزار دانلود کنید، تا موقع خواب احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
کتاب حاضر «قصه‌های قرآنی» روشی نو و متمایز را در پیش گرفته است، این برنامه با فراهم کردن بستری مناسب و زیبا برای مطالعه داستان های قرآنی می تواند نقش مهمی در جذب کودکان و به ویژه نوجوانان داشته باشد. در برنامه معرفی شده داستان هایی همچون: قابیل و هابیل، موسی و بنده نیکوکار، اصحاب کهف، ذوالقرنین، قارون، سلیمان و ملکه سبأ، اصحاب فیل، هاروت و ماروت، صاحب دو باغ، لقمان حکیم، اصحاب القریه، گاو بنی اسراییل، راز پیراهن، عُزیر و اصحاب الأُخدود گنجانده شده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان اشتراک گذاری داستان های موجود با روش های مختلف، قابلیت تعیین لیست علاقه مندی ها، استفاده از منابع معتبر و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

همراه با جدیترین نسخه؛
 فلیپ‌بورد، مجله اینترنتی است که در قالب یک اپلیکیشن بر روی گوشیهای هوشمند نصب می شود. با نصب فلیپ بورد شما دسترسی به شبکه های اجتماعی، سایتهای مورد دلخواهتان و همچنین آخرین خبرهای روز دنیا در رابطه با مسایل گوناگون را در یک اپلیکیشن فوق العاده زیبا و کاربرپسند خواهید داشت. فلیپ‌بورد یکی از بهترین اپلیکیشن های آنلاین برای مرور سریع و جامع اخبار است که در نسخه جدید این اپلیکیشن، یعنی نسخه ۳٫۰ آن شاهد  تغییرات و تحولات خوبی هستیم.
 

 


 

برای iOS؛
 آیا تا به حال از حل کردن مسائل ریاضی فراری بودید. دیگر شما با این نرم افزار تبدیل به یک استاد ریاضی می شوید. کارکردن با این نرم افزار بسیار آسان و البته شیرین است. این نرم افزار به گونه ای است که در خود از آیتم های زیادی که برای آموزش مباحث ریاضی است استفاده شده است. این نرم افزار درون خود را از هزاران فرمول ریاضی درست کرده است که می تواند ذهن مخاطب را درگیر خود کند و همین چالش باعث یادگیری مسائل و ... می شود. شما با نصب این اپلیکشن می توانید در واقع آموزش ریاضی را در کمتر از 1 ماه یاد بگیرید و یا حتی ریاضی را به زبانی آسان تر به کودکان خود آموزش دهید. این نرم افزار به شما می تواند ریاضی را البته با فرمول تست زنی و همچنین فنون حل مسائل آموزش دهد که می تواند کم زیادی به دانشجویان و دانش آموزان کند. این نرم افزار که به تازگی برای ios نیز منتشر شده است دارای بیش از 2 میلیون کاربر فعال دارد. این نرم افزار پر کاربرد علاوه بر آموزش حل مسائل و فنون تست زنی سوالات تشریحی نیز به شما آموزش می دهد که در سر امتحانات می تواند کمک زیادی به شما کاربران کند.
 

 

 


 

در iPhone خود؛
دانستن فشار هوا می‌تواند برای همه جالب باشد، ضمن اینکه از روی این عدد می‌شود به صورت تقریبی ارتفاع را هم تخمین زد. در تراشه M8 که در آی‌فون ۶ و ۶ پلاس نصب شده است، علاوه بر عملکردهای قبلی که تراشه M7 در آی‌فون‌های نسل‌های قبل انجام می‌داد، امکان سنجیدن فشار هوا هم وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید دریابید که مثلا محل سکونت شما چند متر بالای سطح دریاست یا اینکه وقتی برای کوهنوردی می‌روید، می‌توانید میزان صعود خود را بفهمید.

 

 


 

برای iOS؛
آیا تا کنون به این فکر کرده اید که با تلفن همراه هوشمند خود نامه هایی به سبک و سیاق دو دهه قبل بنویسید؟ شرکت اپل به تازگی یک برنامه ارائه کرده است که امکان ارسال نامه های واقعی را به کاربران خود می دهد و ما هم در این گزارش قصد معرفی این نرم افزار فوق العاده جذاب را داریم. آقای پستی در مدت کوتاه عرضه خود توانسته است محبوبیت فراوانی را کسب کند، شما می توانید از آن برای نوشتن نامه های کودکانه، فصلی، تبریک  و ... استفاده کنید.
 
 
 

 


 

برای iOS؛
آیا شما کاربران می خواهید از خرید کالای مورد نظر خود و همچنین اصل یا تقلبی بودن آن اطلاعاتی به دست آورید حال با نصب این نرم افزار پرکاربرد شما آیفونی ها می توانید با اسکن کردن بارکد محصولات خود از اصل یا تقلبی و یا نام شرکت سازنده و یا حتی نام کشور آن محصول با خبر شوید. علاوه بر این همه امکانات شما می توانید بارکدهای نرم افزارها که در صفحات وب نیز وجود دارد اسکن و به راحتی و با سرعت بالا آن ها را دانلود کنید. از دیگر قابلیت های جداب و کاربردی این اسکنر حرفه‌ای بارکد می‌توان به داشتن یک ویجت زیبا اشاره کرد که سرعت دسترسی آن را نیز بالا می برد.

 

 


 

برای iOS؛
آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به خواهید با دوربین آیفون خود از یک منظره بزرگ عکس بگیرید اما به خاطره بزرگی منظره نتوانسته اید عکس بگیرید. شما می توانید با این نرم افزار تبدیل به حرفه ای ترین عکاسان بشوید زیرا این نرم افزار پر کاربرد این امکان را به شما می دهد که به صورت 360 درجه از تمامی محیط اطراف خود بدون افت کیفیت آن هم با کیفیت HD عکس پانوراما بگیرید. از ویژگی های شاخص این نرم افزار عکاسی می توان به تهیه تصاویر HD آن اشاره کرد. تازه علاوه بر این ویژگی ها می توان به ویرایش تصاویر نیز اشاره کرد که می توانید بر روی عکس ها تغییراتی از جمله تغییر سایز و حجم عکس، انداختن تصاویر بروی قاب های متنوع و... اشاره کرد.

 

 


 

برای iOS؛
آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به خواهید که یک صفحه وب را ذخیره کنید البته به صورت فایل PDF ولی نتوانسته اید. این نرم افزار به گونه ای عمل می کند که شما هر صفحه ای را که بخواهید می توانید به صورت فایل pdf ذخیره کنید. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان است و با چند کلیک ساده شما می‌توانید صفحات وب خود را به راحتی هرچه تمام تر ذخیره کنید. از ویزگی های منحصر به فرد این نرم افزار می توان به ارسال صفحات ذخیره شده به صورت ایمیل و یا اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی نیز اشاره کرد. این نرم افزار که به تازگی برای ios منتشر شده است دارای طرفداران زیادی است. این نرم افزار از حجم کمی برخوردار است که فضای بسیار کمی را در سیستم همراه شما ایجاد می کند که خود یکی از برترین ویژگی ها به شمار می رود. شما می توانید با نصب کردن این نرم افزار فایل های PDF خود را نیز ویرایش کنید.
 

 

 


 

برای iOS؛
آیا شما یادتان می آید که در گذشته موشک های کاغذی و یا قایق های کاغذی و... را برای بازی می ساختید. حال ما تمامی این نوع حیوانات، اشیا و وسایل را برای شما در درون یک نرم افزار جمع آوری کرده ایم. شما هم اکنون می توانید با دانلود این برنامه برای کودکان خود از این نوع حیوانات کاغذی درست کنید و آن ها را ساعت ها با بازی های سالم و سرگرم کننده مشغول کنید و علاوه بر سرگرمی هوش آن ها را تقویت کنید و تمامی این اشکال را به کودکانتان آموزش دهید. کار کردن با این نرم افزار آموزشی و سرگرم کننده بسیار آسان است و تنها کافی است که شما بر روی عکس این اشکال کلیک کنید تا به راحتی سیستم آموزش ساختن این اشکال زیبا و سرگرم کننده را در اختیار شما قرار دهد.

 

 


 

برای سیمبین؛
شاید مهم ترین اطلاعات موجود در تلفن همراه هر فرد ویدئوهای شخصی، آن فرد باشد. با استفاده از نرم افزار Video Hider Free قادر خواهید بود که فیلم های موجود در گوشی خود را مخفی یا برای محافظت بیشتر بر روی آن ها رمز عبور قرار دهید. در واقع با نصب نرم افزار دو لایه امنیتی برای ویدئوهای خود تعریف کرده اید، لایه های تعریف شده عبارت از: مخفی سازی و رمزگذاری. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: مخفی سازی و رمزگذاری بدون محدودیت در تعداد فایل ها، پشتیبانی از رمزهای قدرتمند، قابلیت استفاده از دو لایه امنیتی و ... اشاره کرد.
 
 

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۱۵:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
اگه ممکنه صفحه کلید فارس برای آیفون بذارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۳
تاموقعی که گوشیمون جاوا بود هرچی برنامه خوب بود برای اندروید می زاشتین حالا که اندروید داریم برای ios میزارین یه خورده ام هم به فکر ما فقیر فقرا باشین .لطفا.