"لوید اوستن" رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هدف از ائتلاف ضد تروریسم را نه فقط نابودی داعش بلکه تغییر اوضاع در عراق و سوریه دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت شورای آتلانتیک؛  این اندیشکده معروف امریکایی امروز میزبان لوید اوستون ، رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا بود. وی در مورد داعش و ائتلاف آمریکایی مقابله با آن سخنرانی کرد.
این فرمانده آمریکایی گفت تخمین می زنیم داعش بین 9 تا 17 هزار وفادار دارد. این تعداد ، رقم بالا و خطرناکی است.وی همچنین بار دیگر تاکید کرد جنگ با داعش و سایر گروه های تروریستی در غرب آسیا ، بسیار زمان بر است.

آقای اوستن گفت ما می خواهیم بر داعش غلبه کنیم ، اما هدف اصلی ما علاوه بر شکست داعش ، تغییر اوضاع عراق و سوریه است ؛ ما می خواهیم راه مجدد ورود تروریست ها را به این دو کشور مسدود کنیم.

وی بار دیگر اذعان کرد نیمی از سلاحهای ساخت آمریکا به کشورهای غرب آسیا و متحدان آمریکا در جهان فروخته می شود. او در مورد یمن گفت ، این کشور متحد ماست و رئیس جمهور این کشور تحت فشار است. در کشورهای غرب آسیا اوضاع به گونه ای است که اوضاع ناآرام در یکی از این کشورها بر کل منطقه و جهان تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار