یک مقام دولتی اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد، قرار است ایران یک پالایشگاه نفت در اندونزی بسازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک مقام دولتی اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد، قرار است ایران یک پالایشگاه نفت در اندونزی بسازد و همچنین نفت خام این کشور را تامین کند.

ناریانتو واگیمین، سرپرست اداره کل نفت و گاز وزارت معدن و انرژی اندونزی به خبرنگاران گفت ایران همچنین قرار است پالایشگاه‌های پتروشیمی و گاز طبیعی مایع(LNG) در اندونزی بسازد.  

ناریانتو این سخنان را پس از ملاقات میان سودریمن سعید، وزیر معادن و انرژی این کشور و مقامات وزارت انرژی ایران در دفتر کار خود عنوان کرد.

وی گفت ایران می‌خواهد پالایشگاه‌های بسیاری بسازد مانند پالایشگاه نفت، پالایشگاه ال ان جی( گاز طبیعی مایع)  و پالایشگاه پتروشیمی. این کشور همچنین نفت خام پالایشگاه‌هایی را که قصد دارد بسازد تامین خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های ناریانتو، سودریمن سعید با تایید این همکاری‌ها اعلام کرد نشستی با حضور گروه‌های همکار در آینده‌ای نزدیک برای پیگیری این طرح‌ها برگزار خواهد شد.

اندونزی شش پالایشگاه با مجموع ظرفیت پالایش حدود یک میلیون بشکه در روز دارد که دو سوم تقاضای نفتی این کشور است . این موضوع اندونزی را مجبور می‌کند حدود 500 هزار بشکه در روز محصولات سوختی را از خارج از کشور برای تامین نیازهای خود وارد کند.

افزایش تقاضا برای انرژی به ویژه بنزین، و طرح کاهش واردات نفت، این کشور را به سمت ساخت پالایشگاه‌های بیشتر کشانده است. بر اساس اعلام مرکز ملی آمار آندونزی، تبادل نفتی و گازی اندونزی در ماه سپتامبر با کسری یک میلیارد و سی میلیون دلاری مواجه شد.

پیش بینی می‌شود استخراج نفت این کشور امسال به 794 هزار بشکه در روز کاهش یابد. اندونزی سال گذشته 826 هزار بشکه نفت در روز استخراج کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار