خبرگزاری رویترز گزارش داد: علیرغم بیش از سه دهه تحریم های شدید از سوی ایالات متحده و هم پیمانان اروپایی و منطقه ای آن بر ضد ایران و هزینه های سنگین وارد شده بر تهران، ملت ایران همچنان بر ایستادگی خود در برابر خصومت های ضدایرانی واشنگتن مقاومت کرده و اصرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی بااشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 نوشت: ایران به دنبال توافق هسته‌ای است تا ازاین طریق به رفع تحریم های غربی دست پیدا کند و تصمیمی برای عادی‌سازی فوری روابط با آمریکا ندارد.

خبرگزاری رویترز همچنین نوشت: تهران تلاش می کند که مناقشه هسته ای با کشورهای غربی را به گونه ای حل و فصل نماید که در نهایت به لغو تحریم های بین المللی بر ضد تهران منجر شود اما این مسئله به معنای تلاش برای عادی سازی روابط با ایالات متحده _شیطان بزرگ_ نیست. 

این در حالی است که برخی رسانه های غربی مدعی هستند که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران که با شعار اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده تلاش می کند روابط تهران _واشنگتن را که از سال 1979 و پس از انقلاب اسلامی ایران قطع شده بود، احیا نماید.

علیرغم بیش از سه دهه تحریم های شدید از سوی ایالات متحده و هم پیمانان اروپایی و منطقه ای آن بر ضد ایران و هزینه های سنگین وارد شده بر تهران، ملت ایران همچنان بر ایستادگی خود در برابر خصومت های ضدایرانی واشنگتن مقاومت کرده و اصرار دارند. برخی تحلیلگران معتقدند این دوری میان تهران و واشنگتن میتواند قدرت هر یک از آنها را کاهش دهد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک مقام سابق ایرانی نوشت: تهران دریافته است که معامله هسته ای با غرب می تواند به نفع کشور باشد به همین دلیل با ادامه آن موافقت می کنند اما عادی سازی روابط باآمریکا را تهدیدی برای امنیت ایران می دانند و عجله ای برای دست یابی به آن ندارند.

شایان ذکر است ایران و کشورهای 5+1 ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، آلمان ، چین و انگلیس ) ماه هاست در حال گفتگو و مذاکره هستند تا بتوانند در ازای رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران بخش هایی از فعالیت های هسته ای تهران را کاهش داده یا متوقف نمایند. تاریخ 24نوامبر بعنوان ضرب العجل برای دستیابی به توافق جامع و کلی در مسئله هسته ای میان دو طرفمذاکره کننده تعیین شده است. 

ایالات متحده وبرخی از هم پیمانان آن مدعی هستند که تهران در نیروگاه های اتمی خود تلاش هایی برای دستیابی و تولید تسلیحات هسته ای انجام می دهد. این در حالی است که تهران قویا این ادعا را رد کرده و اظهارداشته است که برنامه هسته ای این کشور تنها به منظور اهداف غیرنظامی ایجاد شده و ادامه دارد.

تمامی احزاب در ایران با برگزاری مذاکرات هسته ای میان تهران و کشورهای 5+1 اتفاق نظر داشته و معتقدند چنین گفتگوهایی علاوه بر تقویت موضع دیپلماتیک و بین المللی ایران می تواند در نهایت منجر به لغو تحریم ها گردد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصرقهرمانزاده
۱۹:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
هرگز با یزیدیان زمان سازش نخواهیم کرد چون الگوی ما حسین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر بوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر حرمله های زمان آمریکا و اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر حرمله های زمان آمریکا و اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
هرگز با آمریکا سازش نخواهیم کرد. مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار