پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا و اعلام پیروزی جمهوری خواهان تغییر چندانی در سیاست های کلی آمریکا ایجاد نخواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه روسی در مقاله ای به قلم " اریک دراستر " نوشت : پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا و اعلام پیروزی جمهوری خواهان تغییر چندانی در سیاست های کلی آمریکا ایجادنخواهد شد چرا که هر دو حزب در راستای منافع شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران بین المللی کار می کنند و در این مسیر توجهی به خواسته ها یا ملزومات شهروندان آمریکایی ندارند .

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود : شاید بسیاری از مردم  این تصور را داشته باشند که تغییر تعادل احزاب در کنگره منجر به تغییرات اساسی در سیاست های کلی این ارگان ها داشته باشد در حالی که این تصور کاملا نادرست است . مردم ممکن است تغییراتی در حد ایالت خود یا در سطح امور داخلی احساس کنند اما  استراتژی نهایی در قبال مسائل کلان بین الملل دچار تحولی محسوس نخواهد بود . 

واقعیت این است که دو حزب جمهوری خواه ودموکرات در آمریکا در حقیقت یک  حزب هستند . آنها دو شاخه از یک حزب بزرگ هستند و با یکدیگر در بسیاری از امور همکاری های دوجانبه و مشارکتی دارند . این مسئله زمانی بیشتر مشخص می شود که به اقدامات و سیاست هایی که هر دو حزب طی سالیان گذشته داشته اند ، نگاهی بیاندازیم . 

در یکی از موارد ، نمایندگان حزب دموکرات درخواست قطع نه میلیارد دلار از بودجه بخش غذایی آمریکا را اعلام کرده بودند و نمایندگان جمهوری خواه خواستار قطع 20 میلیارد و حتی بیشتر از همین بودجه را مطرح نموده اند . بدین معنا که هر دو حزب خواستار تشدید گرسنگی و فقر هزاران شهروند بی خانمان آمریکایی بوده اند . 

در سایر موارد نیز بخوبی شواهدی دیده می شود که نشان دهنده همکاری های دو جانبه میان این دو حزب برای اقدام علیه منافع شهروندان آمریکایی میباشد . 

راشاتودی همچنین به نقل از "دراستر "نوشت : اعضای کنگره اعلام کرده اند که بر سر تصمیمات کاخ سفید با ریاست جمهوری  گفتگوهایی خواهندداشت . بدیهی است که این گفتگوها نمی تواند در راستای منافع مردم آمریکا باشد چرا که تاکنون نیز این چنین نبوده است . اینکه گفته می شود تضاد میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در حال افزایش است صحت دارد و نیز اینکه باراک اوباما در دو سال باقیمانده از ریاست جمهوری اش دچار مشکلاتی در رابطه با کنگره و سنا خواهد داشت . 

اما نباید این نمایش سیاسی را نشانه ای برای استقلال عملکرد این دو حزب در دنیای سیاست آمریکایی دانست .  اینکه اکثریت جمهوری خواه تسلط کنگره را بر عهده داشته باشند تفاوت محسوسی با کنترل دموکرات ها بر این انجمن سیاسی نخواهد داشت . سیاست های کلی در داخل و خارج از آمریکا سالهاست که طعم هیچ گونه تحول محسوسی و ملموسی را نچشیده است . 

نویسنده در انتها تصریح کرد :با پیروزی  جمهوری خواهان _ همانند دوران تسلط دموکرات ها _ جنگ ها همچنان ادامه خواهد داشت . بیش از 80 میلیارد دلار هزینه بیشتر بریا تزریق به ارتش آمریکا به منظورتداوم اشغال گری در افغانستان تا سال 2015 تصویب شده است . از سوی دیگر کسری های بودجه ای در بخش های آموزشی ، بهداشتی و سایر امور داخلی آمریکا همچنان پابرجاست . 

حزب جنگ در ایالات متحده همان حزبی است که زیر شاخه های آن به نام های جمهوری خواه و دموکرات به شکل دوره ای تغییر کرده اماخود بعنوان ستون اصلی حکومتی در آمریکا مستقر شده است . نظام سیاسی و نظام انتخاباتی در آمریکا ، نظامی کنترل شده است . تعدادی از معیارهای کنترلی همواره بر این سیستم ها احاطه دارد . 





انتهای پیام /


برچسب ها: حزب ، جمهوری ، کنگره ، دموکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار