نسخه نمایشی فیلم "سخنرانی پادشاه" در لندن روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، جیسن داناوان، بازیگر استرالیایی، نقش لایونل لوگ را در نمایش «سخنرانی پادشاه» بازی می‌کند. لایونل لوگ گفتار درمانی بود که به پادشاه جرج ششم کمک کرد بر مشکل لکنت زبان خود غلبه کند و در روزهای نزدیک به جنگ بتواند سخنرانی کند.
 
نقش پادشاه را ریموند کولتهارد بازی می‌کند که برای بازی در دو سریال «هتل بابیلون» و «آقای سلفریج» شهرت دارد.
 
در نسخه سینمایی «سخنرانی پادشاه»، کالین فرث و جفری راش نقش‌های اصلی را بازی می‌کردند. این فیلم به کارگردانی تام هوپر و نوشته دیوید سیدلر سال 2010 روی پرده رفت و به موفق‌ترین فیلم مستقل بریتانیا در گیشه بدل شد، 414 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشت و برنده جایزه اسکار در رشه‌های بهترین فیلم، بازیگر مرد و کارگردانی شد.
 
داناوان یکی از بازیگران معروف تئاتر وست‌اند لندن است در در موزیکال‌های «سوینی تاد» و «چیتی چیتی بنگ بنگ» درخشیده است. «پریشیلا، ملکه صحرا» دیگر تئاتری است که داناوان در آن بازی کرده و با تحسین روبرو شده.
 
«سخنرانی پادشاه» داستان رابطه پادشاه جرج ششم و گفتار درمان او در روزهای پیش از شروع جنگ جهانی دوم است. گفتار درمان او لایونل لوگ است، بازیگری شکست خورده که به گفتاردرمانی روی آورده. پادشاه و همسرش الیزابت با کمک لایونل سعی می‌کنند بدون اینکه کسی بفهمد مشکل پادشاه را حل کنند.
 
نسخه دیگری از این نمایش سال 2012 در لندن روی صحنه رفته بود. متن نمایشنامه را سیدلر نوشته که در مصاحبه‌ای اشاره کرده بود متن نمایشنامه را پیش از نوشتن فیلمنامه نوشته بود.
 
این نمایش قرار است زمستان سال 2015 در 14 سالن تئاتر در سراسر بریتانیا تور داشته باشد. کارگردان این اجرا رکسانا سیلبرت است.
 
منبع: گاردین / 4 اکتبر


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.