کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه از اجرای طرح "مکمل یاری با ویتامین D" در تمامی مدارس دخترانه متوسط دوم و نیمی از مدارس دخترانه متوسط اول استان از نیمه آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ نیلوفر حیدری با اشاره به اجرای طرح آهن یاری از ابتدای آبان ماه سال جاری در مدارس متوسط دخترانه استان اظهار کرد: در طرح "مکمل یاری با ویتامین D" نیز که از نیمه آبان ماه سال جاری اجرایی می شود تمامی دانش آموزان دختری که قرص آهن دریافت کرده اند، قرص ویتامین D را نیز دریافت می کنند.

به گفته حیدری در این طرح هر دانش آموز 9 عدد قرص ویتامین D دریافت می کند که بایداین تعداد قرص را ظرف مدت 9 ماه استفاده کند.

وی تصریح کرد: هر قرص ویتامین D توزیع شده در مدارس بسیار غنی و حاوی 50 هزار واحد ویتامین D است که دانش آموزان باید هر ماه یک قرص را مصرف کنند.

حیدری ویتامین D را یکی از ویتامین های مهم در جهت استحکام استخوان و دندان دانست و اظهار کرد: این ویتامین همچنین نقش اساسی در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی، برخی سرطانها و ام اس دارد.

وی با بیان اینکه این کمبود ویتامین در چند اقلیم کشور بارزتر است گفت: متاسفانه استان کرمانشاه نیز جزء استانهایی است که کمبود ویتامین Dدر آن بالاست و به همین علت اجرای طرح "مکمل یاری با ویتامین D" از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان و 14 استان دیگر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.