معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان از صادرات 52 درصدی شیر بصورت سالانه از این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رحمان رستم‌خانی با اشاره به اهمیت مصرف شیر در سلامت انسان اظهار داشت: در بین فرآورده‌های لبنی شیر اهمیت زیادی در رژیم غذایی انسان دارد.

وی عنوان کرد: شیر به دلیل ارزش غذایی بالا، تامین نیازهای اساسی بدن، هضم آسان و قیمت مناسب آن در مقایسه با دیگر کالاها در تمام دوره‌های زندگی انسان از سنین نوزادی تا زمان کهولت و پیری کاربرد مصرفی عام دارد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تنوع دامنه فرآورده‌های شیری افزود: سایر فرآورده‌های لبنی نیز به نحوی در تامین نیازهای غذایی افراد دارای نقش برجسته‌ای است.

این مسئول تصریح کرد: شیر نسبت به سایر مواد غذایی مصرفی مناسب‌ترین و متعادل‌ترین ترکیب را دارا بوده و از این نظر به عنوان غذای کاملی برای انسان محسوب می‌شود.

رستم‌خانی بیان داشت: میزان مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های لبنی در یک کشور نشان‌دهنده اوضاع اجتماعی آن کشور از نظر تغذیه و بهداشت و بیانگر پیشرفت منابع تولید شیر و سلامت نیروی انسانی آن جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مصرف روزانه یک لیوان شیر(یک چهارم لیتر) تقریبا 25 درصد پروتئین، 50 درصد کلسیم، 20 درصد ویتامینD، 25 درصد ویتامین B2 و 40 درصد ویتامین B12 مورد نیاز افراد بالغ تامین می‌شود.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان تولید شیر در این استان گفت: تولید شیر در زنجان سالانه به بیش از 187 هزار تن می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید شیر در استان زنجان به روش‌های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی تولید و به بازار عرضه می‌شود، بیان کرد: همه ساله مازاد تولید شیر در زنجان به خارج از استان صادر می‌‌شود.

رستم‌خانی در پایان با اشاره به صادرات 52 درصدی شیر در استان زنجان، توضیح داد: این میزان 97 هزار تن شیر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زنجان ، صادرات ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.