راشدی گفت: برخی از شرکت‌ها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و تعدادی ناوگان دسته دو را وارد کردند که این ناوگان‌ها در دست بازسازی است و تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده در اختیار بخش حمل‌ونقل ریلی قرار می‌گیرد.


سیدمحمد راشدی معاون مسافری شرکت راه‌آهن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی بر عهده راه‌آهن است گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی باید از طریق بخش خصوصی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: برخی از شرکت‌ها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و تعدادی ناوگان دسته دو را وارد کردند که این ناوگان‌ها در دست بازسازی است و تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده در اختیار بخش حمل‌ونقل ریلی قرار می‌گیرد.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در ادامه توضیح داد: بخشی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز با تولیدکنندگان داخلی از جمله واگن‌سازی پارس و پلور سبز قرارداد بسته‌اند تا تعدادی ناوگان را به مرور زمان تحویل دهند.

راشدی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌ها نیز برنامه‌ریزی کردند تا وارد ناوگان تندرو شوند و با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند گفت: در این خصوص مذاکراتی را با شرکت‌های خارجی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت راه آهن برنامه‌ریزی کرده که برای برقی کردن قطار تهران- مشهد و افزایش سرعت تا 200 کیلومتر ناوگان مورد نیاز را تأمین کند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در ادامه خاطرنشان کرد: تا آماده شدن قطار برقی تهران- مشهد ناوگان جدید وارد کشور می‌شود.

راشدی در پایان گفت: تا سال آینده ظرفیت جابجایی مسافران چندین برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
skcnasia
۰۰:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
20
آخرین اخبار