نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان زاهدان بر نظارت شورا بر مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: نظارت فراگیر در امر توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی‌، فرهنگی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌، خدماتی و ... از مهمترین وظیفه شوراهاست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر زاهدان، عبدالله شاهوزهی در خصوص اهمیت و جایگاه شوراها اظهار داشت: ‌شوراها سازمان‌های محلی هستند که سه عملکرد عمده ارائه اطلاعات صحیح‌تر به دستگاه‌های دولتی درباره نیازهای محلی‌، اولویت‌ها و امکانات موجود در مناطق و محلات برای تسهیل در ارائه خدمات عمومی با کمک افراد معتمد بومی و معتمدین محل و افراد اثرگذار، ارائه بازخورد قابل اعتماد‌، در مورد تأثیر اقدامات دستگاه‌های دولتی در محل که بتواند برای کیفیت خدمات عمومی کمک کند و با تشکیل کار‌گروهی در محل همکاری متقابل را ترویج و توسعه دهند و با دادن حق اظهارنظر و توانایی به مردم محلی و بومی‌، قدرت تقاضاهای قابل قبول دولت را در آنها ایجاد کنند یا افزایش دهند را در مناطق و محلات می‌توانند ایفاء کنند.

نایب رئیس شورای شهرستان زاهدان در خصوص نظارت شوراها اظهار داشت: نظارت فراگیر در امر توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی‌، فرهنگی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌، خدماتی و ... ‌است؛ همچنان نظارت بر مدیریت شهری که نخستین نقش آن توسعه فیزیکی و سلامت جامعه (‌بهداشت‌، خدمات پایه، آب‌، برق و دیگر نیازمندی‌های محل یا شهر ) است‌، همچنان نظارت بر اعمال مجریان و مدیریت شهری (‌شهرداری‌، راهنمایی رانندگی‌، مدیریت آب‌، برق‌، مخابرات‌، آموزش و پرورش‌، تربیت بدنی‌، راه و شهرسازی‌، مسکن‌، کشاورزی‌، بهداشت و ... )

وی اظهار داشت: در حقیقت شوراها سیاست‌ها را تبیین و به شهردار و مجریان ارائه می‌کنند ؛ مثلا اجرای سیاست زیباسازی شهری یا برنامه توسعه فیزیکی شهر مانند جدول‌بندی‌، آسفالت‌، انسداد معابر‌، نظارت بر توسعه زیربنایی و روبنایی به طور کلی ناظر بر مدیریت شهری‌؛ شوراها در چارچوب کمیسیون‌ها به طور تخصصی طرح‌ها و لوایح و پیشنهادهای مرجوعی به شوراها را بررسی و کارشناسی می‌کند و استقرار هرچه بیشتر دفاتر مهندسان مشاور و پیمانکاران واجد شرایط در شهر به منظور تسهیل در دسترسی به آنان و تسریع در تهیه طرح‌ها و نقشه و عملیات اجرایی و نظارت مستمر و به موقع در حیطه وظایف شوراهاست.‌

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، شورا ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.