مدیرکل تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در تعاونی روستایی خراسان جنوبی پیش‌بینی احداث ۱۱ شرکت سهامی زراعی دیگر شده که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محسن اسفندیاری صبح امروز در بازدید نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از سازمان تعاون روستایی بیرجند، اظهار کرد: سازمان تعاونی روستایی در زمینه تامین کشت بذر، نهادهای کشت و دامی فعالیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی 7 شرکت سهامی زراعی فعالیت می‌کند که پیش‌بینی می‌شود 11 شرکت دیگر در شهرستان بیرجند راه‌اندازی شود.

مدیرکل تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مشکلات شرکت تعاونی روستایی و روستائیان بحث تسهیلات بانکی 22 درصد است که سبب می‌شود کشاورز 22 درصد از سود محصولات خود را به بانک‌ها بدهد.

اسفندیاری بیان کرد: در سود تسهیلات بانکی در خراسان جنوبی به ویژه در تسهیلات تعاونی روستایی‌ها باید تجدید نظر شود زیرا کشاورزی 25 درصد سهم اشتغال در استان و 31 درصد سهم ارزش ناخالص ملی را دارد.

وی افزود: با توجه مشکلات و خشکسالی‌ها که در خراسان جنوبی است باید قیمت محصولات کشاورزی استان با سایر استان‌های حاصلخیز تفاوت داشته و قیمت‌‌ها منقطه‌ای شود.

مدیرکل تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به وثایق بانکی، بیان کرد: کشاورزان و تعاونی‌ها در بحث وثایق از بودجه کافی برخوردار نیستند که در این زمینه نیز باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بیرجند ، سهام ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.