امیری خامکانی گفت: بنزین وارداتی یورو 4 و مسائل مربوط به تولید بنزین روز سه شنبه هفته جاری با حضور مسؤولان وزارت نفت و رؤسای سازمان های محیط زیست و ملی استاندارد ایران و سایر ارگانهای مربوطه بررسی می شود.

حسین امیری خامکانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در جلسه هفته آتی کمیسیون انرژی  خبر داد و گفت: در جلسه این هفته کمیسیون انرژی مجلس لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور مسؤولان سازمان محیط زیست،وزارتخانه های نفت،نیرو ،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس را در دستور کار خود قرارداده است.
 
وی تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بنزین وارداتی یورو 4 و مسائل مربوط به تولید بنزین نیز روز سه شنبه هفته آتی با حضور مسؤولان وزارت نفت و رؤسای سازمان های محیط زیست و ملی استاندارد ایران،دیوان محاسبات کشور،مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان متقاضی تحقیق بررسی و ارزیابی می شود.

خامکانی در رابطه با بنزین تولید در کشور اظهار داشت: سیاست مجلس و دولت و نظام بر این است که بنزین مصرفی کشور یورو4 باشد و بایستی تولید داخلی را  به سمت بنزین باکیفیت هدایت کرد.  
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت کمبود بنزین مصرفی در کشور باید بنزین استاندارد از طریق دستگاه‌های نظارتی وارد کشور شود و در این زمینه دولت و مجلس با کسانی که بنزین با شاخص پایین وارد کشور کنند قاطعانه برخورد می‌کند.  
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسولان کشور سعی بر آن دارند که پالایشگاه‌ها را ارتقا دهند تصریح کرد: هم اکنون روزانه به طور تقریبی حدود 60 میلیون لیتر بنزین یورو4 وارد چرخه سوخت کشور می‌شود که در صورت کمبود نیز حدود 7 تا 8  میلیون لیتر وارد می‌شود.  
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال 94 یا اواسط 95 کل بنزین تولیدی کشور یورو 4 باشد، چون سیاست نظام این است که با توزیع سوخت پاک در کشور از بروز بیماری و آلایندگی هوا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۰۸:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
باسمه تعالی
با سلام و خسته نباشید حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. نتیجه تحقیق و تفحص از خودروسازان بعد از سالها منتشر شد و علی رغم تخلفات متعدد خودروسازان برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است و نتیجه مثبتی مبنی بر افزایش ایمنی خودروهای داخلی یا کاهش قیمتها صورت نگرفته و شاهد افزایش چند میلیونی خودروها شدیم. ای کاش وزیر محترم صنایع کمی به جان انسان ها که سوار خودروهای بدون ایمن می شوند توجه کند. فردا دیگر دیر است.
آخرین اخبار