مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان تهران

وضع سدهاي تامين‌کننده آب تهران هنوز نرمال نيست / ذخيره سدها هم‌اکنون 400 ميليون مترمکعب

ارتقایی گفت: با وجود افزايش 100 درصدي بارش‌ها درمقايسه با سال آبي گذشته، وضع سدهاي تامين‌کننده آب تهران هنوز نرمال نيست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ، خسرو ارتقايي با اشاره به بارش‌هاي مناسب در روزهاي اخير، اظهار داشت: اين بارش‌ها درمقايسه با متوسط درازمدت نيز 72 درصد افزايش داشته است، اما با توجه به دو سال خشک‌سالي پياپي در استان تهران، روان‌آب‌ها در حدي نيست که بتواند موجودي سدها را به وضع نرمال برساند.

وي با اشاره به افزايش دو تا سه مترمکعبي ورودي سدهاي تامين‌کننده آب تهران، گفت: با وجود افزايش ورودي، ذخيره سدها هم‌اکنون 400 ميليون مترمکعب است که درمقايسه با رقم 440 ميليون مترمکعب در سال گذشته، هنوز 40 ميليون مترمکعب درمقايسه با مدت مشابه سال گذشته کمبود دارد.

وي ادامه داد: آب موجود در سدهاي تهران در درازمدت 700 تا 750 ميليون مترمکعب بوده که درمقايسه با زمان حاضر کمبود آب بسيار زياد است.

ارتقايي از بارش پنج تا 15 سانتي‌متر برف در استان تهران خبر داد و افزود: اين برف در کوتاه‌مدت تبديل و قابل استحصال نخواهد بود و در شرايط حاضر فقط بارش باران و سيلاب‌‌ها توان جبران کمبود ذخيره در پشت سدها را دارد.

وي ادامه داد: اگر روند بارش‌هاي کنوني سه ماه ادامه داشته باشد و جريان‌هاي سيلابي در اين مدت برقرار باشد، سدهاي استان به وضع پايدار مي‌رسد، در غير اين‌صورت با وضع عادي فاصله داريم.
انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، آّب ، وضعیت بحرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.