مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت : امسال برای حمایت از گندم کاران 2700 میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، اسماعیل اسفندیاری پور در این باره در بجنورد گفت : برای حمایت مالی از گندم کاران وزارت جهادکشاورزی پرداخت تسهیلات 2700 میلیارد تومانی را از طریق بانک کشاورزی هماهنگ کرده و گندم کاران دیم کار و آبی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین گفت : بذر مناسب گندم نیز از طریق شرکت های بخش کشاورزی تهیه شده و کود های شیمیایی نیز به اندازه کافی برخلاف سالهای گذشته فراهم شده است.

وی از کشاورزان خواست تا کودموردنیاز خود را از شرکت های خدمات حمایتی بخش کشاورزی خرید کنند و از مجاری غیررسمی تامین نکنند چون که این کودها به هیچ وجه مورد تایید وزارت جهادکشاورزی نیست.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی با اشاره به مستهلک بودن ماشین آلات کشاورزی نیز از پرداخت 800 میلیارد تومانی تسهیلات مناسب در بخش مکانیزاسیون با نرخ بهره مناسب خبر داد و گفت: البته این تسهیلات سقف ندارد و قابل افزایش است.

اسفندیاری پور همچنین گفت : خرید گندم از کشاورزان امسال به رقم 6 میلیون و 700 هزار تن رسید که دو میلیون تن در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت و در سال زراعی امسال از این رقم نیز فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اختصاص ، تسهیلات ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.