اصفهان؛

230 شورای امربه معروف ونهی ازمنکردرادارت و کارخانجات شهرستان اصفهان تشکیل شده است

معاون ادارت وکارخانجات ستاد احیاء امربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان اصفهان؛با اشاره به اینکه وظیفه ستاد احیاء گسترش ونهادینه کردن امربه معروف ونهی ازمنکردرجامعه است ادامه داد:برای خارج کردن این فریضه از مظلومیتی که دارد تشکیل معاونت ادارت و کارخانجات در ستاد های امر به معروف در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان غلامرضا رضایی؛با اشاره به اینکه شوراهای امربه معروف درادارت خصوصی و دولتی شامل بیمارستان ها ، مراکزپزشکی ، آموزشی ؛کارگری - صنعتی،دانش آموزی و دانشجویی می شود افزود:مطابق آئین نامه ستاد احیاء، رئیس اداره رئیس شورای امر به معروف همان دستگاه نیزمحسوب میشود.

وی با تاکید به اینکه دراستان اصفهان ستاد احیائ امر به معروف در سال 84 شکل گرفت اظهار داشت: تا سال 86 در 80 درصد از ادارت شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و هم اکنون 95 درصد ازادارات و کارخانجات استان اصفهان دارای شورای امر به معرو ف هستند.

معاون ادارت و سازمانهای ستاد احیاء امربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان اصفهان، با اشاره به اینکه در تمامی ادارات ازجمله بانکهای خصوصی،بیمارستان ها، شرکت های بیمه، دانشگاههای غیر دولتی وغیره این شورا تشکیل شده است ادامه داد:رسالتی که در ترویج امر به معروف از طریق این شوراها انجام میگیرد برای شناسایی مصادیق معروف و منکر در قشر اداری و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه اصول امربه معروف و نهی ازمنکریک اصل قانونی است که ستاد های احیاء برهمین اساس تشکیل شده اند افزود:این شورا به جهت آن که جایگاه قانونی خاصی ندارد مصوباتش به دستگاهها ابلاغ میشود ،اما بایدگفت که بیشتردستگاهها ابلاغیات و مصوبات ستاد احیاء را به مرحله اجرا میرسانند.

رضایی تصریح کرد: باید این نکته را مد نظرقرارداد که دربخش های دولتی امربه معروف بهتراجرایی میشود.اما دربخش های خصوصی به علت اینکه درحالت رقابت هستندومشتری محوری جزء اهداف اصلی شان است شاید برخی مواقع ضعیف عمل کنند.که نیاز است دراین زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

این مسئول ستاد احیاء شهرستان اصفهان ، با اشاره به اینکه قریب 230 شورای امربه معروف ونهی ازمنکردرادارت و کارخانجات شهرستان اصفهان تشکیل شده است ادامه داد:با اضافه شدن بخش های خصوصی ؛بانکها، بیمه این شوراها در سال جاری افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه شرایط واحکام امربه معروف و نهی ازمنکر در هر اداره وصنفی متفاوت است بیان داشت:آموزش های معاونت ادارت ستاد احیاء اصفهان درسه گروه خلاصه میشود که شامل آموزش عمومی ، آموزش کارمندان و آموزش معتمدین دستگاههای اجرایی است .

وی تاکید کرد: در بخش آموزش به کارمندان علاوه برآموزش های (عمومی؛ ومقدماتی راجع به مخاطب شناسی ،روانشناسی وجامعه شناسی نیزبحث هایی مطرح می شود همچنین آموزش معتمدین دستگاهها نیزدارای سرفصل هایی است که افراد با انگیزه برای فعالیت درزمینه امربه معروف شناسایی شده وبا گذراندن دوره های مقدماتی وآموزش شیوه های رفتاری برای ترویج امربه معروف انتخاب میشوند .

رضایی؛افزود:درآموزش هایی که به معتمدین دستگاهها داده میشود به نوع علل ورفتاردرمواجهه با منکرات پرداخته می شود و ما دراین گروه بیشترازدو گروه قبل به آموزش های تخصصی تاکید داریم چرا که ازطریق این افراد می توانیم درگروههای کوچکتری نیزآموزش برگزارکنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.