"ران پال"، نماینده سابق کنگره آمریکا، گفته است تسلط حزب جمهوری‌خواه بر سنا سبب تشدید جنگ نومحافظه‌کاران در سوریه و عراق خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی؛‌ در پی پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای، پال با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود گفت پیروزی این حزب به معنی "گسترش جنگ‌های نومحافظه‌کاران در سوریه و عراق" است و تصریح کرد "چکمه‌پوش‌ها به میدان می‌آیند."

حزب جمهوری‌خواه آمریکا توانست اکثر کرسی‌های سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای روز سه‌شنبه (۱۳ آبان، ۴ نوامبر) از آن خود کند.

این حزب با به دست آوردن حداقل هفت کرسی دیگر توانست کسب حداقل ۵۲ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا را تضمین کند. با این حال، پال بر این باور است که "تغییر قدرت" در آمریکا به معنای تغییر طرز تفکر نخواهد بود.

او همچنین بروز تغییرات بزرگ در سیاست واشنگتن پس از انتخابات را بعید دانست و گفت تنها مایه امید در این میان اعمال فشار از سوی مردم است. این نماینده سابق کنگره مدت مدیدی از منتقدان سیستم دوحزبی بوده که سال‌ها بر سیاست آمریکا سیطره داشته است. وی همچنین یک بار به عنوان نامزد حزب آزادیخواه کاندید ریاست جمهوری آمریکا شد.

پال پیش از این از حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه و عراق که به دستور باراک اوباما انجام شد، انتقاد کرده بود. این نماینده سابق اهل تگزاس از اوباما به خاطر جنگ‌افروزی در عراق و سوریه شدیدا انتقاد کرد.

پال در پاسخ به اظهارات باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه تنها راه مقابله با چنین آدم‌کشانی به کارگیری زبان زور است، گفت حملات هوایی تنها سبب بروز خشونت‌های بیشتر خواهد ‌شد.

پال با بیان اینکه تنها سخن گفتن در مورد خشونت موجود کافی نیست گفت: باید این سوال را مطرح کرد که این خشونت چرا پدید آمده است؟



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار