ورزش منظم برای بهبود سلامت پوست مفید است، پوست شما نیاز به مقدار معینی اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای سالم ماندن و شفافیت دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ گفته شده که در نوزادان متولد شده از زنانی که طی بارداری به طور پیوسته و شدید ورزش کرده بودند، اثرات بدی مشاهده نشد و حتی این نوزادان از سایر کودکان باهوش تر بودند. بیشتر افراد فکر می کنند، برای یک خانم باردار غیرممکن است که سخت و شدید ورزش کند، زیرا معقتدند ورزش شدید موجب کمبود اکسیژن در مغز کودک می شود و به آن صدمه می زند. ولی آنچه که به مغز کودک آسیب می رساند، کمبود کالری و افزایش درجه حرارت بدن است.

در گذشته هم گفته می‌شد ورزش موجب تب و افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن طی ماه اول بارداری می‌شود و موجب تخریب مغز و نخاع می‌شود، ولی بررسی روی خانم‌های باردار ثابت کرد که افزایش درجه حرارت بدن در این گروه در اثر عفونت بوده است نه ورزش کردن.

ورزش مادر، تقویت قلب نوزاد
ورزش در دوران بارداری نه تنها برای مادر بلکه برای کودک نیز فواید قلبی- عروقی به همراه دارد. ورزش مادر در دوران بارداری، اثرات مفیدی روی دستگاه عصبی خودکار قلب جنین دارد. دستگاه عصبی خودکار فعالیت های غیرارادی بدن مانند ضربان قلب، فشار خون، آهنگ تنفس را در اندام های داخلی کنترل می‌کند.

تعدادی از محققان آزمایش کردند تا ببینند جنین هایی که در رحم مادر در معرض ورزش قرار می گیرند در مقایسه با جنین هایی که در معرض ورزش قرار نمی گیرند، عملکرد خودکار بهتری دارند یا خیر.

محققان آهنگ قلب جنین و اختلاف آهنگ قلب را در هفته‌های 28 تا 36 بارداری در زنانی که ورزش می‌کردند و آن هایی که ورزش نمی‌کردند، اندازه گرفتند. در این مطالعه پنج مادر باردار، سه بار در هفته دست کم به مدت 30 دقیقه، ورزش هوازی انجام می‌دادند و پنج نفر دیگر برنامه ورزشی منظمی نداشتند.

ریتم قلب جنین‌هایی که مادران شان در دوران بارداری ورزش کرده بودند، به طور قابل توجهی پایین تر از آهنگ قلب جنین‌هایی بود که در دوران جنینی مادرشان ورزش نکرده بودند. در هر مرحله بارداری، اختلاف ریتم قلب جنین در این دو گروه از لحاظ آماری چشمگیر بود.

در هفته 32 بارداری اختلاف آهنگ قلب جنین نیز در گروهی که مادران آنها در دوران بارداری ورزش می‌کردند، به طور چشمگیری بالاتر از گروهی بود که مادران شان ورزش نکرده بودند. زمانی که مادر در دوران بارداری ورزش می کند، جنین مانند افراد بزرگسال تحت تاثیر قرار می گیرد. محققان از این تحقیق چنین نتیجه گیری کردند که ورزش در دوران بارداری احتمالا نخستین و بهترین اقدام موثر برای تقویت قلب کودک است.

ورزش و تاثیر آن بر پوست

با انجام حرکات ورزشی بدن شما عرق ترشح می‌کند که این عرق کردن بر زیبایی پوست شما اثری دو چندان می‌گذارد .حرف ورزش که پیش می آید، اولین نکته ای که به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند این است که با ورزش چه قدر می‌توان وزن کم کرد و یا چه قدر عضله ساخت. این در حالی است که کمتر بر تأثیر مثبت ورزش بر سلامت پوست توجه و دقت می‌کنیم. پس از ورزش کردن اگرچه احساس خستگی می‌کنید و تمام بدنتان خیس عرق است اما پوستتان با طراوت و شاداب می‌شود. ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت پوست و کیفیت آن می گذارد. از آن جا که ورزش کردن منافع زیادی دارد باید به طور جدی آن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

در این میان طبيعت هم مهد نيازهاي ماست ونیز طبيعت همواره به ما تعادل مي‌دهد.استفاده از محصولات طبيعي از ديرباز مورد تاييد جوامع و نسل‌هاي مختلف بوده است و شايد از هر كسي سوال شود دليل سلامت و طول عمر پدر بزرگ و مادربزرگ‌هاي ما را استفاده از محصولات طبيعي می‌دانند.

داستان زيبايي و طبيعت اخيرا" بازار گرمي در بين مردم در حوزه پوست پيدا نموده آن شده است و متخصصين برندهاينوآور بررسي‌هايي تحقيقات علمي و مطالعات زيادي روي است وروي مواد و محصولات طبيعي و اثربخشي آنها روي پوست انجام داده اند.

"خانم پروفسور شوور" درماتولوژيست و استاد دانشگاه از كشور آلمان كه سالهاست روي نچرال كازمتيك مطالعه مي نمايد، در حاشيه كنگره متخصصين پوست اظهار داشتند: در صورتي كه مواد گياهي و طبيعي به درستي استفاده شوند؛ پوست را سالم و متعادل خواهند نمود و براي حل مشكلات پوستي مختلف نيزبه خوبي عمل خواهند نمود.

مزيت اصلي و قابل توجه محصولات طبيعي اين است كه عوارضي ندارند و با اطمينان بالايي مي توان آنها را استفاده نمود. پروفسورشوور معتقد است: خانم‌هاي بارداردر دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني بيشاز زمان‌هاي ديگر به مراقبت از پوست خود نياز دارند اما به دليل نگراني ازعوارض جانبي پزشكان توصيه مي‌نمايند محصولي مصرف نكنند.

 محصولات مراقبت از پوست گياهي وطبيعي بهترين گزينه براي اين افراد است .به طور مثال بسياري از مشكلات پوستي مثل خارش ،اگزما، حساسيت و آكنه را مي توان با گياهاني مثل بابونه ، ريشه شيرين بيان و ... درمان نمود و این همان تاثیر ورزش است که البته با توجه به مشاغل امروزی و زندگی آپارتمانی این امر برای همه میسر نیست و محصولات طبیعی جایگزینی برای ورزش است .

نوآوري‌هاي اخير بوجود آمده دردنيا بخصوص كشورهاي آلمان وفرانسه كه پيشتاز نچرال كازمتيك هستند توانسته است با مدرن‌ترين دانش و تكنولوژي محصولات پوستي صد درصد گياهي توليد نمايد.

درنمايشگاه جانبي اين كنگره سه گياه صد درصد طبيعي بين المللي به نام‌هاي Weleda ، Melvitaو برندگياهيDadosens  حضورداشتند و به نظر مي‌‌رسد بازارمحصولات مراقبت از پوست در حال يك پوسته اندازي و تحول بزرگ و ورود به دنياي زيباي طبيعت مي‌باشد.  

 البته ناگفته نماند ورزش مزایای مهمی برای همه بدن دارد ، با ورزش پوست بدن ما که بزرگ ترین ارگان بدن است، بیشترین مزیت را می‌برد. افزایش جریان خون در سطح پوست و توزیع مواد مغذی به سلول‌های پوستی و دور کردن مواد مخرب و سمی از پوست، از عمده ترین آثار ورزش روی پوست است ولیکن محصولات گیاهی می تواند کمک زیادی به سلامت انسان بالاخص پوست و مو دارد.


ورزش جریان اکسیژن و میزان خون رسانی به پوست را افزایش می‌دهد:
 نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ورزش منظم جریان خون را حتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ افزایش می‌دهد و در نتیجه خطر بروز ناراحتی پوستی که به قطع عضو منجر می‌شود، کاهش می یابد. ورزش کردن باعث افزایش جریان خون می‌شود و اکسیژن بیشتری به پوست حمل می‌شود.

جریان خون و اکسیژن مواد مغذی را به سلول‌های پوست انتقال می‌دهد که در سلامت پوست بسیار موثر است.

ورزش استرس را کاهش می‌دهد:
 ورزش راهکاری بسیار موثر برای رهایی از استرس است. استرس تأثیر منفی روی پوست می گذارد و باعث بروز آکنه و عود داء الصدف (نوعی بیماری پوستی) می شود. بنابراین با ورزش کردن منظم استرس و ناراحتی پوستی را کاهش دهید.

ورزش برای شادابی پوست:
ورزش‌های صورت برای بهبود پوست عبارت است از حرکاتی زنجیره ای و منقبض کننده و محرک برای تحت فشار گذاشتن و آزاد سازی عضلات صورت است که شکلی از بدنسازی ،اما برای صورت و گردن است.این نرمش‌ها علاوه بر افزایش حجم عضلات صورت ،باعث بالا کشیدن و به اصطلاح لیفتینگ ملایم پوست صورت هم میشوند.در واقع با این نرمش‌ها گردش خون زیر پوست بیشتر می‌شود و در نتیجه اکسیژن و مواد مغدی بیشتری به سلول‌های مختلف در همه قسمت‌های صورت می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مادر ، ورزش ، نوزاد ، سلامتی ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار