سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که امواج آنتن‌های مخابراتی بر فراز ساختمان‌های مسکونی برای سلامت شهروندان بی‌ضرر نیست گفت: لازم است وزارت ارتباطات با همکاری وزارت بهداشت هر چه سریعتر بحث سلامت و ساماندهی آنتن‌های مخابراتی را تعیین تکلیف کنند.

"روح‌الله عباس‌پور" نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ با انتقاد از نصب بی‌رویه آنتن‌های مخابراتی در کلان‌شهرها به ویژه تهران گفت: شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه برای ارتقای خدمات دهی به مشترکان خود در چند سال اخیر با تطمیع کردن مردم اقدام به نصب این گونه تجهیزات روی ساختمان مسکونی کرده‌اند که این موضوع همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی مردم به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: متاسفانه در این میان برخی از اپراتورها بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم و شعاع مجاز و صرفا با توجه به پوشش آنتن‌دهی منطقه اقدام به نصب آنتن‌های مخابراتی کرده‌اند که این موضوع تاثیرات منفی بر جامعه پیرامون برجای خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجاورت و اثرات برخورد امواج آنتن‌های مخابراتی را بر سلامت مردم مطلوب ندانست و اظهار داشت: لازم است وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات بحث حوزه سلامت و ساماندهی این آنتن‌ها را هر چه سریعتر تعیین تکلیف و در رابطه با مجوز نصب آنتن‌های BTS مسائل پیشگیرانه و کنترل را اولویت قرار دهند.

عباسپور در خاتمه یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکنون ورود جدی به بحث آنتن‌های مخابراتی نداشته اما سعی می‌شود این موضوع با دعوت از مسئولین ذیربط در جلسات آتی این کمیسیون به بحث و بررسی گذاشته شود.

گفتنی است؛ به گفته مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر در مهر ماه سال 91 حدود 8 هزار دکل مخابراتی در تهران نصب بوده که در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد این تعداد به بیش از 11 هزار رسیده که از این میان بیش از 4200 مورد از آنها متعلق به اپراتورهای تلفن همراه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار