پایگاه اینترنتی کرونیکل نوشت نگرش ایرانی‌ها عمدتا بر این اصل استوار است که کشورشان حق غنی سازی دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این مطلب به قلم "تیلر فردریکز" آمده است، نگرش ایرانی ها عمدتا بر این اصل استوار است که کشورشان حق غنی سازی دارد. آنها همچنین به درستی اشاره می کنند که تا امروز آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته ای در جنگ با غیرنظامیان استفاده کرده است. در واقع پیمان منع تولید و تکثیر تسلیحات هسته ای که اغلب مبنای دخالت غرب در برنامه هسته ای ایران به شمار می رود، به صراحت از حق کشورها برای استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای یاد می‌کند. 

این عبارت که همه کشورها حق غنی سازی و استفاده از فناوری هسته ای را دارند، موضوعی روشن است. در خصوص مبنای حقوقی اجازه دادن به کشورها برای استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز، کلید ماجرا در قید و شرط های ذکر شده در ان پی تی نهفته است. نکته قابل ذکر در ان پی تی این است که مقررات خاصی باید دنبال شود: کشورها باید رویه های ایمنی آژانس و بازرسی ها را بپذیرند.  ایران می گوید به انرژی هسته ای نیاز دارد. 

گفتنی است، نهم نوامبر نشستی با حضور آمریکا، ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا در عمان برگزار می شود و یک هفته بعد از آن نشست پنج بعلاوه یک تا ضرب الاجل بیست و چهار نوامبر ادامه می یابد. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۵:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
امضای معاهده ان پی تی داوظلبانه است همانظور که برای امریکا و اسراییل داوظلبانه است. نه امریکا و نه اسراییل به ان پی تی هیچ تعهدی ندارند. ما چرا تعهد بدهیم؟ مگر زورمان کم است؟ یا عقلمان کم است؟
آخرین اخبار