مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهردار تهران از معاینه فنی ساختمان در 1500مدرسه سطح شهر تهران خبر داد.

علی محمد شاعری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به اینکه ایران هم همانند کشورهای دیگر نیازمند رسیدن به استانداردهای جهانی است، گفت: در تهران کار معاینه فنی ساختمان  از دو سال پیش در سازمان حفاظت محیط زیست شروع شد این سازمان و طرح استاندارد سازی را به تصویب کمیسیون زیربنایی  دولت در سال 90 رساند و به تدریج آن را عملیاتی کرد.
 
وی افزود: امسال هم در شهر تهران و در تمام ساختمان های متعلق به شهرداری طرح معاینه فنی ساختمان را اجرایی کرده ایم و در حال حاضر حدود 200 ساختمان کار معاینه فنی آنها انجام شده و تا پایان سال نیز 600 ساختمان شهرداری برگ معاینه فنی ساختمان دریافت می کنند.
 
شاعری یادآور شد: همچنین در سطح شهر تهران  با کمک آموزش و پرورش حدود 1500 مدرسه برگ معاینه فنی ساختمان را دریافت می کنند.
 
مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران اظهار داشت: با مشارکت شرکت بازرسی و کنترل کیفیت کار خدمات و معاینه فنی در مناطق 22 گانه شهر انجام خواهد شد.
 
وی عنوان کرد:امیدواریم در آینده نزدیک رعایت استاندارد آلایندگی در بخش ساختمان برای همه سازندگان یک الزام شود و همچنین امید است با همکاری سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن و سایر وزارتخانه ها بتوانیم استاندارد آلایندگی را در ساختمان ها مثل خودروها اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
شاعری خاطر نشان کرد: هم اکنون در کشور ایران و در بخش مصارف خانگی و صنعتی 10برابر دنیا برای گرم کردن ساختمان ها انرژی مصرف می شود که این برای کشور بسیار مشکل ساز شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار