عدم محبوبیت و مقبولیت اوباما در میان مردم آمریکا دلیل اصلی شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا به شمار می آید .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یو اس نیوز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " کنث تی والس " نوشت : بدنبال پیروزی اکثریت قریب به اتفاق جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره ، سنا و فرمانداری در آمریکا بن بست ،‌ دشمنی و رکود مواردی است که باراک اوباما ،‌رییس جمهوری آمریکا طی دو سال باقیمانده از ریاست جمهوری اش در آمریکا با آن مواجه خواهد بود . 

جمهوری خواهان در این انتخابات با کسب حداقل هفت کرسی در سنا موفق به کسب اکثریت شده اند اما هنوز شمارش آرا در تمامی ایالات این کشور به پایان نرسیده و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد . به گزارش فاکس نیوز و سی ان ان ، جمهوری خواهان اکثریت کرسی ها در کنگره را نیز به کنترل خود درآوردند . 

در ادامه این مقاله آمده است : به گفته کارشناسان امور سیاسی ،‌عدم مقبولیت و محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا فاکتوری مهم و غیرقابل حذف در شکست دموکرات ها در این انتخابات به شمار می آید . بر اساس نظرسنجی " ان بی سی نیوز " تنها 44 درصد از رای دهندگان از عملکرد کاری اوباما ابراز رضایت کرده اند و 54 درصد نارضایتی خود را نسبت به سیاست های رییس جمهور عنوان کرده اند . 

جمهوری خواهان کنگره تنش های زیاد و عمده ای را با اکثریت دموکرات سنا داشته اند با این توجیه که این دموکرات ها روابط نزدیک تری با رییس جمهوری داشته و راحت تر افکار و سیاست های خود را در کشور اجرایی می کنند .همین مساله عاملی مهم در پیروزی جمهوری خواهان در اکثر ایالات آمریکا از جمله آرکانزاس ، کلورادو ،‌ مونتانا ، کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی می باشد . 

اوباما و برخی از رهبران جمهوری خواه اخیرا گفتگوهایی آشتی جویانه برای پایان دادن به اختلافات و تنش ها در واشنگتن برگزار کرده اند با این حال استراتژی های اوباما در حوزه سیاست داخلی و خارجی در حد قابل ملاحظه ای مورد انتقاد نمایندگان و سناتورهای جمهوری خواهد بوده و هست . 

مشاوران کاخ سفید معتقدند این شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ناشی از شکست هایی است که باراک اوباما در حوزه سیاست های داخلی و خارجی در کاخ سفید داشته است . همین مشکلات و شکست ها اعتماد و اعتبار حزب دموکرات را در میان مردم آمریکا از بین برد و در حقیقت دموکرات ها قربانی عدم محبوبیت و مقبولیت رییس جمهور هم حزب خود شدند . 




در انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار