سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: انجمن یاوران موقوفات قرانی در استان های کشور به منظور ظرفیت سازی و افزایش سرانه های موقوفات قرانی در استان ها و شهرستان های کشور تشکیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 800 نوع نیت اوقافی در کل کشور وجود دارد که کمترین سهم وقف مختص موقوفات قرانی است.
 
وی ادامه داد: انجمن یاوران موقوفات قرانی با استفاده از ظرفیت سازی و با حضور خیران، اندیشمندان و صاحب نظران با شبیه سازی از انجمن خیران مدرسه ساز به منظور افزایش سرانه های موقوفات قرانی در استان ها و شهرستان های کشور تشکیل می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: این انجمن به صورت مردمی طراحی و از صاحب نظران و خیران فعال در عرصه قرانی، آموزشی، پژوهشی و کالبدی استفاده می شود.
 
وی اشاره کرد: شبکه قران، رادیو قران، دانشگاه علوم قرانی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد، نهادهای مرتبط در زمینه های قرانی در این انجمن شرکت دارند.
 
وی تصریح کرد: انجمن موقوفات قرانی در 31 استان به ویژه استان های خراسان رضوی، فارس، تهران، اصفهان و... تشکیل می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: ارائه راهکارهای توسعه موقوفات قرانی، استفاده از ظرفیت خیران،‌سمت و سو دادن کمک های مردمی و مجموعه‌ها، موسسه ها و نهادهای قرانی کل کشور با کمک خیران به صورت ماندگار، افزایش سرانه های آموزش حفظ، قرائت قران، آموزش روخوانی، روان خوانی، آموزش های تبلیغی، ترویجی و مسابقات تبلیغی و قرانی از اقدامات اجرایی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای افزایش سهم موقوفات قرانی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار