معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: به دلیل ناپایداری‌های جوی، ایام تعطیل و بارش باران هوای امروز در شرایط پاک قرار دارد.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: بنابر اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش هوای شهر تهران میانگین وضعیت کیفی هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به 8صبح امروز مورخ 14/8/93 شاخص کیفی هوا در شرایط پاک قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده منو اکسید کربن ( 31) پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون(22) پاک و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون(44) پاک است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار داشت: وضعیت کیفی هوای تهران به دلیل ناپایداری های جوی و بارش باران امروز در شرایط پاک قرار گرفت ضمن اینکه تعطیلات دو روز گذشته که سبب تردد کمتر اتومبیل‌های شخصی و در نتیجه مصرف کمتر سوخت شده است عاملی بوده که به این شرایط کمک کرده است.  

رستگاری با اشاره به افزایش روزهای سالم و پاک در سال جدید خاطر نشان کرد: کیفیت سوخت مصرفی و ارتقاء بنزین یورو 2 به یورو4 که سبب کاهش میزان گوگرد شد یکی از عوامل موثری است که باعث شده تا از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد افزایش روزهای پاک و سالم باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: هوا ، پاک ، ذرات ، ناپایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.