همزمان با شب یازدهم محرم، در این ایین عزداران و هیات های حسینی به ویژه کودکان و نوجوانان به صورت دسته های سینه زنی با در دست داشتن شمع در آیین شام غریبان امام حسین(ع) و فرزندانش شرکت کردند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج، در این آیین مداحان اهل بیت (ع) در سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) و رنج و آوارگی فرزندان و یاران امام حسین(ع) پس از واقعه کربلا مرثیه سرایی می کنند.

حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان با لباس های سیاه و پیشانی بندهای 'یاحسین' با شمع های روشن، از صحنه های زیبایی است که یاد و خاطره کودکان و اسیران کربلا را در اذهان شرکت کنندگان زنده می کند. در آیین امشب کسی نای روشن کردن حتی یک شمع را هم بیاد شب شام غریبان خاندان حضرت پیامبر(ص) نداشت، تنها مهمان شام غریبان امشب گریه، زاری و نوحه سرایی بیاد خیمه های نیمه سوخته، بود.

در شام غریبان بیش از یک هزار جوان و نوجوان در حسینیه جمع شده بودند تا با حضرت امام سجاد(ع)، حضرت زینب کبری(س) و نازدانه حضرت امام حسین (ع) و اسرای دیگر همدردی کنند، بعضی از پدران و مادران نیز که با فرزندان خرد سال و هم سن و سالان کودکان کربلا آمده بودند، بیاد دعوت به سکوت حضرت زینب(س)، کودکان خود را با دعوت به سکوت، در کنار خود آرام می کردند و با اشک چشمان و سینه های محزون، راه آینده را به آنان نشان می دادند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.