رئیس جمهوری عراق در سخنانی اعلام کرد که پایبندی و بازگشت به قانون اساسی، اساس حفظ وحدت ملی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "فؤاد معصوم " رئیس جمهوری عراق امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: پایبندی و بازگشت به قانون اساسی به منظور بررسی راه حل‌ها، اساس حفظ وحدت ولی در دولت فدرال دموکراتیک است.

وی در بیانیه ای که پس از دیدارش با برخی رهبران و اعضای احزاب کردستان عراق در سلیمانیه منتشر کرد گفت: پایبندی و بازگشت به قانون اساسی به منظور بررسی راه حل ها، تنها گزینه ای است که باید به آن عمل شود و آن اساس حفظ وحدت ملی در دولت فدرال دموکراتیک است.


معصوم گفت: از مسئولیت‌های من به عنوان رئیس جمهوری عراق، کمک به انجام دیدار و تفاهم طرف‌های مختلف به منظور عبور از مشکلات و رسیدن به راه حل، خصوصا در این شرایط که همگان با چالش‌های خطرناکی در سطوح امنیتی و اقتصادی مواجه هستند، است. 

وی  ضمن استقبال از دیدار انجام گرفته با احزاب کرد، این دیدار را دیداری مهم به منظور تبادل افکار درباره مشکلات اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و راه حل هایی که می‌تواند در پایان دادن به مشکلات و تقویت روابط طبق اصول شراکت ملی ایجاد کند، عنوان کرد.

گفتنی است، دفتر رئیس جمهوری عراق، روز دوشنبه اعلام کرد که فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در دیداری چند روزه به استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق رفته است و قرار است تا در خلال این سفر دیدارهایی با برخی مسئولان این اقلیم داشته باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار