دردهای جسمی اغلب برگرفته از مشکلات روحی و روانی‌اند، بنابر این باید توجه داشت که امروزه با روش‌های زندگی مدرن و پیشرفت تکنولوژی از آرامش روحی هم بهره ببریم.

ناصر قاسم‌زاده، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در علم روانشناسی اختلالات فراوانی وجود دارند که هر یک به نحوی می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم بر سلامتی فرد تأثیر‌گذار باشند.

وی افزود: افرادی که با اختلال افسردگی به دفاتر مشاوره مراجعه می‌کنند، اغلب دچار سردردهای میگرنی هم می‌شوند، بنابر این اگر بخواهیم اثرات سوء آن را به طور غیرمستقیم بررسی کنیم متوجه خواهیم شد افسردگی، میگرن، سردرد و درد چشم از عوارض اختلالات روحی است.

قاسم‌زاده اذعان داشت: افرادی هم که عصبی هستند اغلب با مشکل فشارخون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، فشارخون خود یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در دردها و مشکلات جسمی است.

این روانشناس اذعان داشت: دردهای جسمی اغلب نشأت گرفته از مشکلات روحی و روانی‌اند بنابر این باید توجه داشت که امروزه با روش‌های زندگی مدرن و پیشرفت تکنولوژی از آرامش روحی و روانی کامل و کافی بهره ببریم چرا که تمام بدن تحت تأثیر هم قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار