پزشک نروژی شاهد جنایات غزه، از آمادگی خود برای شهادت دادن علیه مقامات رژيم صهيونيست خبر داد

"مادز گلبرت" پزشک نروژی، که شاهد جنایات اسرائیل در نوار غزه در حمله اخیر بوده است ، اعلام کرد آمادگی دارد برای محاکمه سران اسرائیل شهادت دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه "البیان" امارات در گزارشی به قلم "عبدالحمید صیام " نوشت "مادز گلبرت" پزشک نروژی که شاهد جنایات اسرائیل در نوار غزه در حمله اخیر بوده است اعلام کرد آمادگی دارد در دادگاه کیفری بین المللی برای محاکمه سران اسرائیل به سبب جنایاتشان علیه مردم غزه ، شهادت دهد. وی در گفتگو با القدس العربی گفت اگر از وی خواسته شود شهادت دهد کاملا آمادگی دارد این کار را انجام دهد اما وی تردید دارد این امر به این زودیها اتفاق بیفتد.

گلبرت افزود از طرف سازمان بهداشت جهانی گزارشی درباره آثار جنگ اخیر بر اوضاع بهداشتی در نوار غزه تهیه کرده است. این گزارش شامل جزئیات مربوط به آسیبها و زیانهایی است که به ملت فلسطین در غزه بویژه به کودکان وارد شد. وی افزود هم اکنون مراحل پایانی کتاب جدیدش را انجام می دهد که "شب در غزه" نام دارد. این کتاب پایان امسال منتشر خواهد شد که درباره مشاهدات وی در غزه در این جنگ است. وی در سال 2008 و 2009 نیز کتابی با عنوان "چشمهایی در غزه " منتشر کرد.

وی درپاسخ به این سوال که اسرائیل چه نظری درباره وی وفعالیتهایش دارد گفت اسرائیل در اکتبر گذشته اجازه نداد وی از گذرگاه اریز در شمال نوار غزه وارد غزه شود و تلاشهای سفارت نروژ و وزرات امور خارجه برای اعمال فشار بر مقامات اسرائیل جهت صدور اجازه ورود ، بی فایده بود.

این پزشک نروژی در ادامه گفت مجموعه ای از هدایا برای جمانا یک کودک فلسطینی خریدم که در سال 2009 بر درمانش نظارت داشتم از آن زمان بین ما محبت ایجاد شد و سعی کردم وی را به نروژ ببرم و برایش پیوند انگشت انجام دهم، انگشتانی که در جنگ از دست داده بود اما نتوانستم .حتی نتوانستم هدایا را به وی بدهم و دیگران هدایا را به دست وی رساندند.

وی افزود: سفیر اسرائیل در نروژ به همه سردبیران روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی نامه نوشت و از آنها خواست با من مصاحبه نکنند اما می توانم به شما اطمینان بدهم مصاحبه های من پس از آن نامه بیشتر شد. برخی ها این نامه سفیر را وقیحانه توصیف کردند.

وی افزود ملت فلسطینی و عربی و جهان باید به درستی درباره نزاع عربی اسرائیلی سخن بگویند. آنچه در غزه جریان دارد نزاعی بین طرفین نیست بلکه حمله یکجانبه به ملت محاصره شده و تحت اشغال از چهل و هفت سال قبل است و حق دارد در برابر اشغالگر مقاومت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار